Jag blir också äldre.

Det är första gången i mitt liv som jag kan säga att jag "fysiskt" känner mig äldre, haha återhämtningsförmågan är inte riktigt vad den har varit. Att det sedan beror på att vi suttit i öltält i 16 timmar per dag i två dagar kan vara en bidragande faktor ;)

Trots all kritik och sämre uppslutning för varje år måste jag ändå säga att jag verkligen gillar PDOL, så mycket kärlek som delas under dessa dagar.
Det är som en enda lång hemvändarfest, träffa massa gamla kompisar och bekanta, kramas och pussas, få nya vänner, dansa och sjunga, kärlek.

Jag vill att PDOL ska fortsätta ge kärlek till Piteåborna (och alla andra)!

Tack för i år.

Vilken grym dag det har varit. Vi har hängt med dom bästa på Kittel (vissa har deltagit i den så kallade yes contest). Träffat ännu fler människor som man aldrig träffar annars och druckit en hel del cider och öl.

Kvällen avslutades med ett dopp i kanalen och en cykeltur hem där vi träffade på en hel del roliga människor.
Ett gott skratt förlänger livet sägs det :)

Kittelfjäll.

Förstörde dagens planering genom att försova mig på morgonen, vilket innebar att jag var tvungen att köra bil till jobbet (och sedan vidare till Kittelfjälls öltält). Nu har vi ordnat upp allt genom att åka hem och göra oss iordning för kvällen.

Fredag på PDOL är ju barbröstade männens dag ;)

Ny dag.

Visst är det väl härligt att cykla hem när det börjar ljusna igen och solen är på väg upp.

Vi har haft en superkul kväll och det har blivit en hel del catching up med gamla vänner och olika bekanta.

Nu är det dags för sängen så vi orkar morgondagen (läs: idag).

Nu är det igång.

Lagom till Piteå Dansar och Ler kom värmen (som alltid). Idag premiär åt vi middag på "området", som ju inte är ett område längre då det är "gratis" i år (det blev många kaninöron för att ni ska förstå ironin i det hela).

Nåja dags att sluta vara negativ. Jag ÄLSKAR verkligen street food, det finns så mycket att välja på och det är svårt att hinna testa all man vill. Idag blev det dock en filéburgare, ett säkert kort!

Utmaningen.

Jag blev utmanad av en kollega på jobbet att springa hem på 38 minuter. Självklart antog jag utmaningen med glädje, tyvärr nådde jag inte riktigt ända fram.. Men nästa gång (när det kanske inte är så varmt heller)!

Härligt cykelväder.

Oj vilket härligt väder det är idag, visst hade det ju kunnat blåsa lite mindre men jag vill inte klaga när vi äntligen får lite värme.

Maria kom och hämtade Simon för en timma sedan och vi har haft det jätte bra tillsammans.

Nu är det jobb som väntar, jag tog cykeln som vanligt. Nästan framme vid sjukan ser jag en flinande kille komma cyklande mot mig. Brorsan! Härligt att träffa dig efter vägen :)

Fler fönster på plats.

Idag har jag putsat upp alla fönster som Adam kittat under veckan som var och just nu håller Adam på att sätta dom på plats.

Skogens guld.

Jag och mamma var en tur i skogen idag för att se om det fanns några hjortron som ville bli plockade. Det fanns, dock inga mängder just där vi var med vi lyckades i alla fall skrapa ihop nästan ett kilo var så vi är nöjda!

Nu ska jag och Adam iväg och veckohandla, jag tror vi ska ta med några glas till glasmästaren som han ska få skära till när vi ändå åker till stan.

Efter stadsturen ska jag ta dagens löprunda, blir nog intervaller i mördarbacken :) Sen kommer Simon. Han ska hälsa på och sova över till imorgon så det blir kul!

Storfiskar'n

Helgen har gått i resande fart som vanligt. I lördags hade vi date night med brorsan, vi grillade (vad annars?) lamm och gick på bio.

The Lone Ranger med Jonny Depp, som jag gillar den mannen, speciellt när han spelar så där konstiga roller :) Filmen i övrigt var väl så där, ganska förutsägbar och ibland alldeles för överdriven för att den ska vara rolig.

Under helgen har Adam även hunnit ta hem två laxar, en på 4kg och en på 9kg. Så igår när jag slutade jobba för kvällen styckade och paketerade fisk.

Torsdag eller måndag.

Den här torsdagen är som en måndag för mig. Jag hade ju nämligen helg tisdag och onsdag, så jobbar jag hela helgen (fyra dagar), alltså måndag idag.

Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv, jag är ju som sagt inne i ett träningsflyt just nu, dessa flyt brukar bara hålla i sig någon vecka innan jag hittar på nån bra ursäkt att göra annat istället. Just den här veckan har varit en botten vecka- jag har inte alls känt för att träna- men jag har tvingat mig ut ändå.

Idag var en sån dag, men som tur var hade jag redan bestämt mig för att det skulle bli ett löppass hem från jobbet så då blev det så (på nytt rekord dessutom)! Just nu sitter jag vid köksbordet, nyduschad och nytränad, och väntar på att pannkakan ska bli klar. Jag är faktiskt väldigt nöjd med mig själv idag :)

Färdiga fönster.

Nu sitter vindsfönsterna på stugan på plats, äntligen!

Jag har jobbet länge (och hårt) med dom för att fixa till dom. Skrapat, slipat, grundat, målat och så vidare. Idag när det hade torkat för sista gången kittade Adam fast rutorna och satte dom på plats. Det blev hela skillnaden.

Så här såg dom ut när vi tog ner dom.

Det "nya" fönstret :)

Så här såg gaveln nu innan vi började jobba på den (de gamla ägarna hade ju som sagt redan påbörjat arbetet med att slå panel på timret).

Och så här ser det ut idag när allt är klart.

Måndagskväll med tjejerna.

Middag och några drinkar på Challange. Tyvärr piskade regnet ner så vi var tvungna att sitta inne. Mycket folk var det inte heller, det var vi som stängde stället för några minuter sedan, men kul hade vi ändå! :)

Miljövän.

Idag tar jag bussen till jobbet som den sanna miljövän jag är :)

Trots att jag försöker tänka på miljön är det faktiskt inte det riktiga skälet till att jag åker buss idag. Jag har nämligen många trevliga planer för kvällen.

Efter en lång jobbhelg går jag på "helgledigt" i eftermiddag. Då ska jag springa hem och snabbduscha, kasta mig på cykeln och trampa tillbaka till stan. Ikväll ska jag nämligen på after work med tjejerna från jobbet :)

Det verkar dessutom som att vädret visar sig från sin bästa sida idag, heja heja!

Kvällsdroppar.

Givetvis började det regna när jag cyklade hem från jobbet ikväll. Ni vet såna där stora droppar som till och med gör ont när de landar, speciellt i motvind.. När jag har ungefär 200 m kvar till infarten slutar det plötsligt, tack för den!

Made my day.

Eftersom jag är bjuden på middag hos brorsan ikväll bestämde jag mig för att cykla till jobbet idag och springa hem. Cykeln ska jag hämta när jag åker till Peter.

När jag som bäst höll på att springa, i ett ganska bra tempo hör jag någon säga bakom mig -Det går ju undan det här! :) Det var en gammal gubbe som cyklade bakom mig. Så cyklade han bredvid en stund och berömde mig, att jag var så duktig, verkade ha så bra kondition osv. Vilken gullig en! Ingenting värmer som en främlings beröm :)

Efter gårdagens intervallpass med tillhörande styrketräning är jag nöjd över att lyckats släpa hem mina timmerstockar på drygt 41 minut.

Lugn dag.

Idag har jag haft en lugn och härlig dag. På eftermiddagen kom brorsan hit och grillade med mig (han grillade och jag tittade på). SÅ gott, jag älskar att grilla, det är nog nästan det bästa med sommaren. Allt går att grilla, kött, korv, kyckling, fisk, potatisknyten, grönsaker, you name it :)

Efter att vi ätit oss proppmätta satte vi oss i soffan och snackade skit och tittade på serier. Jag är så glad att jag har en brorsa som Peter!

Jag ska måla hela världen lilla mamma.

Vilket underbart väder det är idag!

Vi sov ända till elva idag, riktigt skönt eftersom vi inte la oss förrän halv fyra igår. Jag har varit ute och kluddat på bagarstugan och nu äntligen ser jag ljuset i tunneln, nästa vecka bör alla fönster vara färdiga så vi kan sätta dom på plats.

Adam åker till Laisvall idag och blir borta hela helgen. Jag som älskar egentid (=ensamtid) är lite ledsen att jag måste jobba hela helgen.

Prioriteringar.

Idag strök jag distansturen jag skulle ut på till förmån för vännerna och uteservering.

Påbackad.

Jaha, då har man blivit påbackad då, dagen kunde ju ha börjat bättre.

Då får vi se om pärlan får fortsätta leva eller om försäkringsbolaget tycker att hon gjort sitt..

Herr och fru.

Bröllopet var underbart. För er som missat gifte sig min gamla klasskompis Sandra från universitetet (det var ju såå länge sedan vi var klasskamrater..).

Jag och Ida bilade ner till Umeå och mötte upp Elin från Götene på hotellet. Så roligt att träffas igen och som vanligt blev det inga tysta stunder när vi är tillsammans.

Vigseln i Bygdeå kyrka var fantastiskt fin och visst kom det några tårar--

Efter vigseln åkte vi tillbaka till Umeå där festen hölls. Supergod mat, lekar och många tal.

Periodare.

Jag är en riktig periodare när det gäller träning. Just nu är jag inne i en bra period, jag längtar ut i löpspåret och det går lätt att springa, till och med styrketräningen känns kul!

Idag körde jag en tuff intervalltur i regnet trots att jag körde tungt igår. Förutom intervallerna la jag till 35 minuter styrka.

Vi får se hur länge det här flytet håller i sig :)

Heldag.

Idag har det varit fullt upp, jobbade dag idag och eftersom det var så fint väder cyklade jag till jobbet på morgonen. När jag slutade drog jag på mig träningskäderna och sprang hem. Min gps klocka dog efter typ 1,5 km men jag körde ändå på i ett hyfsat tempo trots grym motvind. 43 minuterna tog det att springa de nästan 8 kilometrarna.

Efter vi hade lagat middag och ätit hade klockan hunnit bli sju. Vi susade till Coop och storhandlade inför veckan. Hemma igen satte jag upp våra nya sovrumsgardinder (mörkläggningsgardiner) och sedan sjönk vi ner i soffan båda två.

Imorgon ska jag ta tag i tvättberget som väntar (säkert sex maskiner kvar trots att vi redan tvättat två idag). Jag tror att det blir en liten promenad innan jobbet också. Just det, jag ska försöka få upp bilderna från bröllopet imorgon, ni får en liten smygtitt redan nu :)

Sommarkväll.

Jag älskar sommarkvällar som denna, sitta i kvällssolen med vännerna och dricka rose :)

On the road again.

Nu har vi lämnat Umeå fulla med shopping påsar ;) Ett nödvändigt stopp i Bygdeå för hamburgare innan vi fortsätter färden hem. Tur att man har finaste reskamraten med sig :)

Hotellfrukost när det är som bäst.

Fru Burström.

Vackraste vigseln ever!! Blev slut ström i mobilen strax efter vigseln och när festen var slut dog även kameran. Men den är fullproppad med bilder så det är ingen fara :) Nu blir det strax sängen, så taggar vi för hotell frukost imorgon.

I bilen.

Nu är vi återigen i bilen, men denna gång har vi Elin med oss och vi är på väg till vigseln i Bygdeå :)

Framme!

Nu är vi installerade på hotellet, så nu blir det lunch innan vigseln. Finaste Elin väntade på oss i foajén.

Nu drar vi.

Alldeles snart kommer Ida och då börjar resan mot Umeå. Som jag har längtat! :) för en gångs skull har jag dessutom packat lätt, det är ovanligt för mig ska jag säga ;)

Mördarbacken.

Det var ett bra tag sedan jag var ut och sprang sist så idag tog jag tag i saken. Givetvis fick jag för mig att köra intervaller i mördarbacken (jag kan ju säga att det är inte för inget den kallas för mördarbacken, den är en 500 m lång brant backe).

Jag körde "uppvärmning" med tempoväxling de fyra kilometerns till backen och sedan körde jag två lyktstolpar snabbt, 13 km tempo, vände, sprang ner och ökade ytterligare två stolpar. Sista intervallen blev alltså 500 branta meter (på väldigt tunga ben vill jag lova). Så joggade jag de två kilometerns hem. Totalt blev rundan strax över 7 km, jag är nöjd!

Planerar för bröllp.

Imorgon bär det iväg, jag och mina fina tjejer åker ner till Umeå för att se bästa Sandra bli fru Burström :) Äntligen!

Just nu prövar jag kläder för femtioåttonde gången, jag har så gott som bestämt mig för att det blir det här..

Fiskpedikyr.

Gissa vad jag har gjort idag. Jag har varit på fiskpedikyr. Ni vet sånna där små fiskar som käkar upp alla döda hudceller, visst kändes det lite läskigt att stoppa ner fötterna och bli attackerad av ett gäng fiskar. Det känns som sockerdricka i fötterna, det liksom killar lite. Under de grymt sköna 75 minuterna fick jag också hand/arm massage, hår massage, filning, peeling och fotmassage. Inte att förglömma, även nytt nagellack.

Resan mot livets slut.

När jag åt lunch idag på jobbet såg jag en bok liggandes alldeles ensam på ett bord. Något i mig fick mig att gå fram och plocka upp den, sedan dess har jag knappt släppt den ur sikte. I kroppen min av Kristian Gidlund, flera av er känner säkert till honom. En 29 årig journalist och trummis får för två år sedan beskedet att han har cancer. Boken, som är baserad på hans blogg med samma namn, innehåller alla tankar och funderingar, känslor och orättvisor som upplevs när man kommer att dö alldeles för ung. Jag grät redan på första sidan.

Jag känner mig så tacksam att alla mina närstående i just denna stund är friska. Jag känner sorg över allt han inte kommer att få uppleva. Jag känner också igen nästan allt han skriver, jag möts av detta nästan dagligen på mitt arbete. En så grym sjukdom - cancer. Väldigt få människor känner faktiskt att man är färdig med livet, de flesta har fortfarande drömmar och mål att uppnå.

Så klart ska man inte glömma att cancer faktiskt kan botas ganska ofta och i många fler fall bromsas.

Så dagens tips till er blir: Läs den! Lev i nuet, ingen vet hur långt livet kommer att vara. Uppskatta det du har, framförallt nära och kära. Kramar på er!

Rutin.

Ja, idag är första arbetsdagen på tre veckor. Även om jag tycker om mitt jobb kan jag inte säga att jag längtat, det var tungt på morgon att ta sig upp! Nåja snart är man inne i rutinen igen.

Jag lägger en superhärlig helg bakom mig och blickar framåt - sommaren är ju inte slut än och nästa helg drar vi på nya äventyr då min vän Sandra bli fru! :)

https://cdn3.cdnme.se/2077358/6-3/pic_51d1de2ae087c31121752019.jpg" class="image">

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!