Resan mot livets slut.

När jag åt lunch idag på jobbet såg jag en bok liggandes alldeles ensam på ett bord. Något i mig fick mig att gå fram och plocka upp den, sedan dess har jag knappt släppt den ur sikte. I kroppen min av Kristian Gidlund, flera av er känner säkert till honom. En 29 årig journalist och trummis får för två år sedan beskedet att han har cancer. Boken, som är baserad på hans blogg med samma namn, innehåller alla tankar och funderingar, känslor och orättvisor som upplevs när man kommer att dö alldeles för ung. Jag grät redan på första sidan.

Jag känner mig så tacksam att alla mina närstående i just denna stund är friska. Jag känner sorg över allt han inte kommer att få uppleva. Jag känner också igen nästan allt han skriver, jag möts av detta nästan dagligen på mitt arbete. En så grym sjukdom - cancer. Väldigt få människor känner faktiskt att man är färdig med livet, de flesta har fortfarande drömmar och mål att uppnå.

Så klart ska man inte glömma att cancer faktiskt kan botas ganska ofta och i många fler fall bromsas.


Så dagens tips till er blir: Läs den! Lev i nuet, ingen vet hur långt livet kommer att vara. Uppskatta det du har, framförallt nära och kära. Kramar på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!