At the movies.

Drar strax iväg för att plocka upp brorsan, vi ska nämligen på bio. Inte ofta man gör det nu för tiden faktiskt. Vi passar på att ha en syskonkväll nu när Adam och PJ är och fiskar. The Internship ska vi i alla fall se.

Härlig helg.

Påbörjade min sista semesterdag med att storhandla på morgonen (trots tidig morgon var det fullt av folk i stan - visst är det fotbollscup på G?). Efter att alla kassar landat i bilen åkte jag till busstationen och hämtade PJ som kom från Laisvall. Just nu lägger grabbarna upp taktiken för fisket i natt - och imorgon - och på söndag ;) Jag står och fixar maten som dagen till ära blir *trumvirvel* --- grillat! Som grädde på moset kommer Simon och ska sova över imorgon.

Slabang.

Kanske en av de mest underskattade bakelserna. Jag har precis slängt ihop en som jag tänker äta när jag njuter av min braiga bok i soffan:)

En lyckad räd.

En lyckad räd idag, kom hem med betydligt fler påsar än vad jag hade tänkt. Är dock väldigt nöjd över inköpen som jag nu lagt i min redan överfyllda garderob ;)

Heldag i Skeå.

Det blev en heldag i Skellefteå för oss. Vi har precis avslutat middagen här på Lilla Kina, man blir hungrig av all shopping :)

Lilla Marie.

Idag gör jag, mamma och Maria vårt årliga Skellefteå besök. Vi har som tradition att åka och shoppa i Skellefteå en gång per sommar. Just nu sitter vi på lilla Marie och njuter, som vi alltid besöker här :)

Saving lives.

Ligger just nu på britsen och tappas på 4,5 dl blod. Tydligen var det brist på min blodgrupp så de blev jätteglada när jag kunde komma in.

Våffeldagen.

Vi bjöd familjen på våfflor idag. Härligt att kunna sitta ute och äta, till och med parasollet var uppfällt :)

Morbror Dans drömhus.

På väg hem från Svensbyn cyklade vi förbi min morbrors nybyggda hus vi vattnet. Inte skulle jag tacka nej till att bo där. Sjukt fint även invändigt så klart!:)

Svensbylijda.

Idag tog jag och mamsen en cykeltur till Svensbylijda. Vi hade packat ner fika, en filt och var sin bok. Perfekt i sommarvärmen :)

Projekt två; huset.

Vi har bestämt oss för att strunta i att bygga nytt och helt enkelt renovera det gamla, och vi börjar NU!

Haha, nädå jag bara skojja. Vi ska passa på att kasta lite färg på fönstret på övervåningen som gamla ägaren "glömde". Bäst att passa på när vi ändå har en ställning hemma och färgen finns ju :)

Inte så fint i nuläget..

Nu är i alla fall ställningen borta från stugan och man kan nu föreställa sig hur det kommer att se ut när det är färdigt :)

I det tysta.

Jag har inte uppdaterat om stugan på ett tag nu trots att vi har jobbat på därute. Idag målade jag de sista detaljerna på framsidan så nu ska vi plocka ner ställningen. Bara fönstren och dörren ska få några fler varv färg innan allt är klart. Längtar till vi kan plocka ner plasten som sitter för fönster "hålen". Det kommer bli sååå fint! :)

Malmesjaur i midsommar.

Vi hade en supertrevlig dag i Malmes tillsammans med mamma och pappa. Vi har gjort det man alltid gör när man är där, tagit det lugnt, ingen tv eller dator, fiskat, grillat, hallstrat, umgåtts. Tyvärr var vädergudarna inte med oss på lördagen och enligt SMHI skulle de inte vara med oss söndag heller, så då packade vi ihop och åkte hem. Fem personer i en stuga på 24 kvadrat är väl ingen höjdare då det regnar en hel dag ;)

Alla samlade runt grillringen för lunch.

Mysiga, underbara stugan. Man mår så bra av att vara här i några dagar, ingen el, inget rinnande vatten, bara massa lugn och ro ;)

Peter fick finaste fisken, hen harr på drygt ett kilo. Perfekt att filea och grilla.

Mycket packning för tre personer en natt =)

Midsommar.

Jag, Adam och brorsan packade ihop våra saker på morgonen och åkte till mamma och pappas stuga för att fira midsommar. Mys!

Nymålat.

Alldeles strax ska jag sätta mig i bilen och köra in till stan för att möta brorsan. Älskar att ha semester! Vad som gör semestern ännu roligare är ju att man får måla naglarna, något som jag verkligen saknar i vardagen annars :)

Bara justera till.

Har precis varit hos min frisör Linda och njutit av lugnet. Som vanligt var jag sen att boka och jag som tänkte vara nyklippt till bröllopet jag ska på i början av juli. Men min fantastiska frissa klämde in lite övertid innan hon går på semester så jag skulle hinna klippa mig, eller som Adam säger; justera till håret;)

Rensning.

Fick ett ryck och började rensa i garderoben, nytt löfte till mig själv; köp inte kläder du inte tänker använda. Men ganska roligt är det, jag hittar jättefina kläder som jag hade glömt att jag hade, det är som att vara på shoppingrunda i sin egen garderob ;) konstigt nog ser den lika full ut som innan jag började, trots att jag tömt sjutton galgar, slängt fem jeans, tre andra byxor och ett tiotal tröjor. Skorna vågade jag inte ge mig på ;)

Återigen.

Vaknade tidigt som stryk av en liten pigg kille, mådde riktigt illa och upptäckte en stund senare att det var magsjuka som härjade. Mamma fick komma och hämta Simon och jag gick till sängs igen och har inte stigit upp förrän nu. Tråkigt slut på en rolig helg.

Kaos i hemmet.

När man har en liten tvååring hemma kan det inte bli annat än kaos hemma, men trevligt kaos, jag gillar det :) när lillgrabben gick och sova blev det städning och nu soffläge.

Rapport till mamma.

Du kan vara lugn mamma, vi har det bra här i Hortlax. Morbror Peter är och hälsar på och vi har cyklat till lekplatsen tillsammans.

Flitigt umgänge.

Under första semesterveckan har jag umgåtts flitigt med Simon. Vi har precis kommit hem till oss efter att ha lämnat mamma och pappa kvar i Boden. Så nu blir det en natt hos moster och morbror.

Det perfekta huset.

Jag och mamma skissade idag upp det "perfekta" huset, blev riktigt nöjd med resultatet faktiskt! Nu gäller det bara att rita upp det ordentligt eftersom kladden är just det, en kladd, som ni ser. Även Simon har lämnat sitt bidrag till det nya huset;)

Mysigt regn.

Idag har jag umgåtts med mamma och Simon i Boden i regnet, mysigt. Jag och mamma har kommit på den "perfekta" planlösningen till huset:)

Serviceminded.

Idag gjorde jag en hotellbokning för mig och några vänner. En av mina vänner ska komma natten före oss andra med tåg, så jag skrev i bokningen att det skulle bli en sen incheckning, under natten. En liten stund senare får jag ett samtal av en jätte trevlig kille på booking.com som säger att han ringt och kollat med hotellet så de har 24-timmars reception, vilket de ju har, så det är bara att checka in under natten. Vilken service, det gillar jag!

Morgonpromenad.

Tog lite sovmorgon idag, jag menar det är ju ändå semester :) Sen satte jag ut på promenad, tänkte egentligen bara ta den korta rundan med det var så himla härligt ute så jag fortsatte. Älskar att gå morgonpromenad, dessutom i min värld är ju allt en tävling. Dagens mål var att ta 7km under en timma. Tyvärr blev rundan lite för kort, det saknas 370m, sen tror jag inte att jag hunnit dom meterna på två minuter så bättre lycka nästa gång :) Men nu blir det kesomackor till frukost.

Panelen.

Nu går vi in för kvällen. Nästan all råspont och alla ribbor är satta, bara över och under fönster och dörr kvar. Men nu har vi helt slut virke, så imorgon bär det av till bygghandeln när Adam kommer hem. Lite mer färg kommer vi nog också att måsta handla:)

Så kan det gå.

Så här blir det om man glömmer att säga att fönstren inne i stugan är nymålade.. Bara att börja om från början då.

Vi bygger på.

Det här med att bygga hus.

Shit så svårt att få till det precis som man vill ha det. Vi har ju haft en ritning som har känts så gott som perfekt, men nu har jag kommit på att vi MÅSTE ha en separat tvättstuga. Det kommer inte att funka att ha allt i badrummet som vi först tänkt, speciellt inte när man har barn (som vi förhoppningsvis kommer att få nån gång). Det är bara att ta nya tag, börja om från början och skissa ner ett nytt "perfekt" hus :)

Far East.

Idag blev det en spontan tripp upp till Boden till Maria och Simon. Vi har fått en hel del gjort idag trots det dåliga vädret, beställt ett växthus till mamma, tränat häst, lekt med Simon, surrat och ätit god kinamat på Far East (som jag suktat efter sen igår).

Grönare fingrar.

Jag tror minsann att mina fingrar har blivit grönare sedan vi flyttade till huset. Till och med paprikaplantan har fått sin första paprika.

Lillskrutten.

Hur söt är han inte?

Transparente Blanche.

När jag fyllde år fick jag ett äppelträd av mamma och pappa. Jag lovar att vårda det med kärlek och massa vatten så förhoppningsvis överlever det vintern och kanske får några äpplen nästa år.

Gavel nummer två.

Nu är andra gaveln så gott som klar. Bara fönstren som ska målas färdigt. Ställningen står nu på framsidan (den roligaste sidan:) så nu är det inte mycket kvar innan allt är på plats.

Sjunde juni.

Femtioårs kalas igår hemma hos mamma och pappa.

Syrran, lika fin som vanligt.

Adams föräldrar var också med.

Brorsan försökte lära Simon att cykla.

Jag och mamma hade ordnat en femkamp. Superkul!

Födelsedagsbarnet skjuter luftgevär.

Nåja, jag fokuserade visst mer på att vinna femkampen än på att ta kort märker jag :)

Småfolket.

Idag är småfolket på besök, mamma och pappa tränar häst så då är han hos moster och hjälper till :)

Femtio år ung.

Nu drar vi på femtioårs kalas:)

Vattenkrig.

Det råkade bli vattenkrig här hemma när jag stod och vattnade mitt nya äppelträd. För protokollet vill jag bara säga att JAG vann!

Semester.

Nu, prick nu börjar min första semester som sjuksköterska. Från idag och lite drygt tre veckor framåt ska jag bara NJUTA!

Svärisarna.

Igår kom svärisarna ända från Laisvall för att fira lilla mig ;) Idag äter vi grillat i trädgården, mysigt!

Prinsessans önskedröm.

Tack älskling, jag lovar att jag kommer att njuta! :)

Svea rikes dag.

Idag är det nationaldagen, det firar vi med fint väder på jobbet. Men alldeles strax ska jag stämpla ut och ta mig hemåt. Adam har gjutit en form som vi ska ha runt grillringen, kommer att bli sååå bra tror jag!

Blodomloppet 2013.

Jodå jag tog mig runt trots att jag inte sprungit sedan 27 april. Men tungt var det vill jag lova! 37 minuter och 27 sekunder tog det mig att springa de sex kilometrarna i värmen. Efter loppet bjöd ICA mig och mina lagkamrater på picknick i gräset i värmen.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!