Veckan som gick

Jag gillar bilder när jag kikar tillbaka här i bloggen, det är bilderna som påminner mig mest om gångna händelser så jag kommer fortsätta med bildbomber i mina inlägg.



I helgen har det varit Piteå dansar och ler och som vanligt kom Kicki och Esa ner för att vara med tjejerna så jag och Adam skulle vara fria att göra som vi vill (och sova länge på morgonen). Tack för det!

I fredags drog vi in till stan hela familjen + farmor och farfar för att äta mat och åka krusell. I sommar har det varit en hel del karusellåkade faktiskt. Jag och tjejerna åkta tillsammans med Maria och Simon till hamnfesten i Luleå för att gå på tivoli, och sedan spenderade vi en heldag på Lycksele djurpark tillsammans med Jonny, Pilar och Lennox för några veckor sedan (där hade dom förutom djuren ett litet tivoli).

Men PDOL som sagt; 

Rutinerade karusellåkare som tjejerna är vid det här laget valde så klart de "läskigaste" först och ville sedan inte åka något annat 😂



Förutom en del tid i karusellerna åt vi god festivalmat och köpte skräp. Å kul hade vi!



På lördagen hade jag och Adam "vuxendag" och cyklade in till stan runt lunch för att dricka lite öl och träffa folk. På kvällen valde jag dock att stanna hemma medan Adam gick ut med våra kompisar. 


Söndagen spenderade vi på ännu mer felstivalmat och så åkte vi upp de sista karusellbiljetterna innan vi sa tack och adjö till PDOL för detta år.


Måndagen som lovade strålande sol och värme bestämde vi oss för att åka ut till Stefans stuga på havet. Både lunch och middag packades ner tillsammans med badkläderna. 
Vi åkte till hamnen i Jävre där Stefan har sin båt och drog iväg. Vi hann inte särskilt långt ut på havet innan vi mötte en vägg av dimma. Vi fick helt enkelt vända om och åka tillbaka till stugan (vi skulle längre ut på havet och bada var planen). 

Vi ankrade på Bergön och grillade hamburgare på altanen. Vädret gav aldrig med sig så det blev inget bad men vi plockade blåbär, kastade macka på stranden och klättrade på stenar istället.



Inte alls en dålig dag att spara i minnesarkivet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!