Så mycket planer, så lite tid och pengar

Vi har så många planer jag och Adam. Och alldeles för lite pengar. Ja, nu ska vi snacka något så fult som pengar..


Ett liten lista på kommande projekt/planer (utan inbördes ordning): 

Förutom vårt nybyggda hus som ju kostat en del så ska vi ju bygga ett större uthus på drygt 80 kvm. Det nya uthuset har en budget på ca 100 000:-

Nästa år när jag fyller 30 år så tänkte jag, mina föräldrar och syskon åka till Rom en långweekend. Senare den hösten när mamma fyller 60 år så hade vi ev tänkt åka till Grekland alla familjer. Detta kostar ju givetvis en del; jag räknar med 50 000:- för min familj.

Så kommer vi ju måsta byta bilar så småningom. Den ena är ju elva år och den andra sjutton och båda har gått drygt 20 000 mil redan. Att byta bil är ju ingen billig affär som vi vet.



Vi har också en dröm om att köpa en tomt/stuga i Gautosjö ovanför Laisvall. Helst en tomt där vi kan bygga en stuga men även en färdig stuga är intressant. Minst 1 000 000:- kommer det att kosta beräknar vi.

Som synes; allt för många planer och alldeles för lite pengar.

Vi hade ju inte tänkt behöva ta något nytt banklån (förutom om vi köper en fjällstuga förstås, sånna cash har vi ju inte). Så det gäller att spara, spara, spara.

Planer förändras under tid men just de här planerna har funnits med ett bra tag nu. Det kommer bli spännande att se om vi lyckas (och vill) ro i land med allt. Framtiden får utvisa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!