Hemma igen

Jaja, hemma igen. Vi har varit hemma i snart en vecka faktiskt. Bilresan hem från Laisvall gick precis lika bra som dit, skönt!


Väl hemma har vi utnyttjat se sista lediga dagrarna innan vardagen kom igång igen.  

Jag har plockat hallon i vår "skog" bakom huset.


Jag har tänkt plocka lite blåbär också men dels finns det förvånande inte särskilt mycket och dels är de fortfarande inte helt mogna tycker jag. Kanske i veckan? Eller nästa? Lingon behöver också plockas för det är faktiskt helt slut. Jag fick en burk lingonsylt av mamma efter att jag kokat palt för då åt vi upp det allra sista här hemma.

Det verkar inte vara särskilt gott om lingon heller i år, men några liter bör jag väl kunna skrapa ihop i alla fall.

Utöver bärplockandet har vi börjat äta vår egen potais också. Mums!


Nästa år ska jag dock göra landet lite större tror jag, så potatisen räcken en bit in på hösten också. Morötter har jag också i landet, med de behöver växa till sig lite till innan det är värt att plocka upp några. 



Fyllt upp både kyl och skafferi har vi också gjort, jag och de här busfröna. Tänkt så mycket lättare allt är nu när dom är lite större ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!