Första dagen

Idag drog vardagen igång igen efter ett långt sommarlov för hela familjen. Eller Adam började arbeta redan igår, men för mig och tjejerna drog det igång idag. Jag och tjejerna har varit lediga sedan midsommar och Adam sex veckor. 


Första förskoledagen och vi tog hojarna dit. 

Dom är så duktiga på att cykla tjejerna

Tjejerna har fått flytta till den "större" avdelningen på föris vilket skapade lite osäkerhet och tårar vid lämning. Speciellt Nea som blir väldigt störd om saker inte är på sin plats eller förändringar som hon inte hunnit förbereda sig på. Nya hatthyllor i ett nytt kapprum kan ju vara lite hobbit i början om man inte är förberedd på det. 

Men allt gick bra och efter att vi torkat några tårar och kramats en stund samt träffat favvofröken Elisabeth var allt frid och fröjd. 

Vid hämtning var dom så stolta över att få vara i nya lokaler och ville gärna visa upp allt som fanns. 

Min skola drog igång i veckan och på söndag åker jag till Stockholm för ett par dagar på Sophiahemmet. Forskningsmetodik står på schemat och sedan blir det D-uppsats hela vintern. Gruvar lite om jag ska vara ärlig. Men det kommer säkert lösa sig, som det mesta annat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!