En dag i Laisvall

I lördags kväll kom vi fram till Laisvall, den bästa resan hittills. Inget tjafs eller tårar på hela resan, trots att tjejerna var vakna nästa hela vägen. Allt går mycket bättre sedan vi bytte bilbarnstolar. 


På söndagen hängde tjejerna med farmor medan jag tog en promenad på egen hand, så himla skönt! 



När jag kom hem hälsade vi på Adams moster och morbror och deras hundvalp lilla My. Så plockade vi lite jordgubbar i farfars jordgubbsland och åt lite lunch.


Efter lunch for tjejerna på cykeltur och jag och Adam åkte iväg och plockade hjortron.


Cykelälskarna

Tjejerna älskar verkligen att cykla, och fort går det! Jag kan inte hålla deras tempo när jag går så hemma brukar jag cykla tillsammans med dem. Långt orkar dem också, antingen cyklar vi en runda som är drygt 2,5 km eller så cyklar vi hem till morbror Peter som bor 1,5 km bort.

Att vara ute i skog och marknät ju ändå himla skönt. Vilken avkoppling! Den bästa investering var dockett par riktiga kängor som jag köpte på Nolia förra året. Stabila och vattentäta. Gör turen så mycket roligare. Vi traskade på en dryg mil i skogen och fick med oss 5,2 kg hjortron hem. Inte illa för ett par timmar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!