Det välkända träningsrycket

Ja, så var jag igång med träningen åter igen. Det här är så typiskt mig, det går i perioder, jag har svårt att hålla i det längre än Max ett halvår åt gången. Oftast blir det ett par veckor eller någon månad. Men nu kör vi ett nytt ryck. Jag har tänkt hela sommaren (och innan sommaren) att; i sommar ska jag springa - det är ju ändå den bästa årstiden att vara ute och springa. Allt går lätt, man behöver inte bylta på sig en massa kläder och oftast finns tiden också. Både jag och Adam är ju lediga nu och om jag ska vara ärlig så är jag ju inte särkilt trött om kvällarna som när jag jobbar. En varm sommarkväll är ju helt underbar att springa en runda i.


Ikväll var det bara 15 grader varmt men riktigt härlig luft. Långärmat och långbyxor blev en aning varmt men hellre det än att behöva frysa. Jag hatar att frysa när jag tränar.


Det var i alla fall tredje passet för denna vecka. Första passet tog jag det lugnt (för en gångs skull när jag börjar om med träningen) och sprang bara 4 km. Dock berodde det mest på att jag fick skavsår (inte oväntat - det får jag alltid när jag inte använt löparskorna på ett tag (det beror inte på skorna, tro mig jag har testat dom flesta). Det är som att huden på hälarna inte hunnit vänja sig än - den behöver härdas lite). Jag var tvungen att ta av mig skor och sockar och gå barfota de sista 3-400 meterna hem eftersom det gjorde så jä*la ont. Två rejäla blåsor på hölarna var priset att betala.

Andra rundan blev 6 km och endast lite skavsår, hade känningar redan vid 4 km men härdade ut. Trots skavsårsplåster blev det ändå två blåsor.

Tredje rundan var som sagt idag och den blev 6,5 km helt utan skavsår! Så nu är jag igång. 

Jag springer alltid runt 10-10,5km tempo när jag är otränad, men nu siktar jag på att komma upp i 12 km tempo. Så det är målet för hösten. Jag ska rapportera in hur det går här framöver.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!