Kök

Köket har jag funerar och filat länge på. Det kommer i alla fall bli flera fönser i köket vilket gör det väldigt ljust men det medför också att det blir väldigt lite överskåp. De flesta bänkskåpen blir lådor men jag vill verkligen ha ett helt vanligt "gammeldags" skafferi, jag är inte alls ett fan av att ha alla skafferivaror i bänkskåpen. Köksluckorna blir vita släta med fasade kanter och ganska stora rostfria handtag.
 
 
Bild från Marbodal
 Diskhon blir en traditionell dubbel ho som är underlimmad. Bänkskivan blir mörkgrå/svart laminat. Jag tycker egenligen att det är snyggare med en stenskiva men den känns inte så praktisk, framförallt inte när man har småbarn. Dessutom är det ju betydligt dyrare.
 
 
Köksfläkten är placerad mellan två fönster på väggen och jag hoppas verkligen inte att det kommer se hopklämt ut (fläkten på bilden är bara 60 cm och den vi ska ha kommer att vara 90 cm bred). Mellan skafferi och kyl/frys är det ju en dörr in till ett sovrum. Köksön kommer att vara 120 cm bred och ca 80 cm djup. Ingen spis eller diskho i köksön. Det blir endast två överskåp i hela köket, ett 80 cm brett och ett 40 cm. Jag tror att det ska räcka ändå, vi får ju en hel del bänkskåp. Blir det för lite plats i köket så får vi helt enkelt rensa ut lite grejer för då tyder det på att vi har samlat på oss alldeles för mycket skräp.
 
Som stänkskydd blir det som sagt kakel, i någon slags mellangrå ton.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!