Spackel spackel

Jag har varit nästan hela dagen ute i bygget. Var inne med tjejerna fram till deras förmiddagsvila vid tio sedan knogade jag på där ute fram till middagen vid fem. När tjejerna gått och lagt sig vid sju gick jag ut igen och för bara en liten stund sedan avslutade jag för idag. 

En hel del har jag hunnit (även om man kan säga att ackordet inte går ihop). Jag har grundmålat pelarna som har bygts de senaste dagarna, städat hela huset (dammsugit och kastat skräp) och sedan har jag spacklat, och spacklat och spacklat. Hela garaget - vägg och tak, varenda skarv och varenda skruvskalle har jag spacklat.





Jag har aldrig tidigare spacklat så jag är verkligen nybörjare, men Adam som är lite mer rutinerad och spacklar ofta på jobbet hade massa tips och råd för att göra det enkelt och det visde sig att det inte alls är särskilt svårt! Tur, eftersom alla väggar i hela huset ska spacklas. 

Nu har jag ju fått en del träning och det känns bra att börja med just garaget ifall det skulle misslyckas lite. Imorgon lär det väl bli till och slipa för att sedan spackla på ett varv till. Om det är väder blir det nog lite målning utomhus också. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!