La familia

I helgen har familjen (som vanligt)varit här och hjälpt till. Mamma har skött tjejerna och fixat mat och fika till oss arbetare, brorsan, pappa och Adam har kört traktor, byggt och rivit och jag har målat.
 
Taket i garaget har nu två lager gips och vi ska börja med mellanväggen mellan garaget och huset nästa gång det regnar.


 
I huset hänger det kablar precis överallt.
 


Brorsan har varit på vinden och fixat några grejer med vindpappen.

Den fina landgången som jag och Peter gjorde för ett tag sedan. Här kommer det hamna en hel massa skräp (och annat) under dom kommande åren.
 
Jag har som sagt målat hela dagen, främst underspikningsbrädor (nu är det bara 65 st kvar), men också vindskivor och hängbrädor.


 
Pappa, Peter och Adam har satt upp alla hängbrädor på både framsidan och baksidan.
 




 
Eftersom vi ska riva uthusen som står framför huset så har jag lastat om all ved. Jag tog traktorn (jag har kört massor med traktor under byggtiden så jag har blivit riktigt duktig på det, till och med byta mellan skopa och gafflar klarar jag) och kastade veden i skopan för att sedan tömma den i en liten "hage" som vi tillverkat.



 


Vi hade en massa ved upptäckte vi, det växer ju enormt när man inte staplar det.
 
 
Så var det bara rivningen av uthuset kvar.











 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!