Löprunda

Klockan 21.15 snörade jag på mig joggingskorna och stack ut på en runda i regnet.

Det var riktigt länge sedan jag sprang utomhus faktiskt men jag kännde verkligen hur mycket jag gillar det! Mörkt och regnigt var det ikväll men det är nästan då jag trivs som bäst. 

Jag tog mellanrundan som jag förut sprang intervaller på, nu försökte jag bara hålla ett någorlunda jämt tempo med några fartökningar. Målet och utmaningen med rundan är ju mördarbacken (gode brant backe som tar ca 2.5 min att springa uppför). Gah, jag har som en slags hat-kärlek till den backen. Det riktigt brinner i benen och smakar blod i munnen när jag kommer upp men det är så härligt att ändå klara den!

Fixade rundan på under 36 min (10km/h) trots backen! 

PT träningen är snart färdig - bara två veckor kvar, så få ska jag börja köra mer kondition ute igen. Men mina intervaller på löpbandet har verkligen gett resultat känner jag. Dock är det ju sjukt tråkigt att springa på löpband motför utomhus (dessutom betydligt tyngre utomhus) tiden och kilometerna går så grymt mycket fortare ute. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!