Alltid är det något

Jag har svårt att bara koppla av och göra ingenting. Som att vara föräldraledig till exempel, jag har en massa projekt på gång samtidigt som jag är "ledig". Bagarstugan ska renoveras klart, namngivning för barnen ska planeras, jag ska läsa tre kurser på universitetet, nybygget ska planeras - ansökningar (banken, byggnadslov), information ska inhämtas, offerter från företag osv.

En hel massa med andra ord. Bagarstugan är visserligen på slutklämmen nu, bara möblering (och så har jag kommit på att jag ska slipa och måla två skåp som ska dit in) och det är ju tur för idag fick jag nämligen ett mail om att jag blivit antagen till en av kurserna jag sökt.

När jag sökte kurser tänkte jag läsa handledning och kardiologi i Luleå men jag vet att kardiologin är svår att komma in på så jag hittade även en kardiologi med inriktning hjärtsvikt i Dalarna som var internetbaserade distans, alltså inga fysiska träffar. Nu visade sig att jag bara kom in på handedningskursen och var reserv på de två andra, men som sagt fick jag ett mail idag om att jag kommit in som reserv i Dalarna - jag har givetvis tackat ja. Kursen började redan 1 september och är på 25%, ganska lagom när man har massa annat för sig också. Handedningskursen börjar 1 november och är också 25%, så i elva veckor kommer jag läsa dom parallellt.

Det ska bli ruggit kul att få plugga lite igen!

Den tredje kursen är en fotokurs här i Piteå (men via LTU) på kvällstid - även den på 25% och den startar efter jul. Anmälningstiden har inte gått ut än men jag räknat kallt med att få en plats :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!