Bara större och större

Magen växer sig bara större och större (konstigt va?! ;) Nu är sf måttet 42 cm (motsvarande v 42) och
Mina bebisar är i v 33+0, alltså bara en vecka kvar innan dom får komma.

Om dom har fortsatt följa viktkurvan som dom haft under hela graviditeten väger dom nu runt 2,2 kg var (helt otroligt - 4,4 kg barn i magen!) 

Idag v 34 (33+0)

Alla prover ser bara bra ut, mitt blodvärde har till och med stigit till 131, så nu får jag trappa ner till en järntablett per dag. Blodtrycket var 125/70 (inget att klaga på där inte), sockret 4,3 och urinprovet negativt.

Vi lyssnade så klart på bebisarnas hjärtan också och ettan låg på 141 slag medan tvåan (som verkligen inte ville vara med, h*n låg och jobbade för fulla muggar) hade en frekvens mellan 160-170 slag :) 

Jag har fortfarande mycket sammandragningar och nu senaste veckan har dom blivit "värre". Tidigare drog övre delen av magen bara ihop sig och det kändes så klart lite obehagligt men inte alls ont. Nu börjar sammandragningen uppe i magen men vandrar neråt och lägger sig längst ner i magen och gör till och med lite ont. Sammandragningarna har varit rätt regelbundna, första gången med 8 minuters mellanrum och nu sist, 5 minuters mellanrum. Jag har inte ringt till förlossningen någon av gångerna eftersom det har gått över efter några timmar, men barnmorskan tror att det är någonting på gång - även om det kan dröja några veckor än..
Det skulle vara spännande att kolla om livmodertappen blivit nå mer påverkad sedan sist. Nästa torsdag ska jag på ultraljud igen så jag hoppas dom går med på att kolla tappen då. 



Kommentarer
Postat av: Elin & Sigge

Men hej och hå vad det går undan! Har inte kunnat komma in på bloggen på flera månader så nu när jag äntligen lyckades blev jag så glad över att se din stora fina mage! Tänk vad fantastiskt, snart har du 2 bebisar att snosa på :-) Hoppas att ni mår bra och att du tar hand om dig Therese, snart är du flerbarnsmamma :-)<3 Många kramar från oss

2014-05-28 @ 22:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!