Havandeskapsförgiftning

Var ju på ytterliggare kontroll idag, CTG och blodtryck på spec. Mödra. 

CTG kurvan såg fin ut, båda bebbarna fixar mina sammandragningar galant, och idag var dom ganska många faktiskt.
Översta blå raden är tvilling 1, den gröna är min saturation, den svarta är tvilling 2 och den blå kurvan längst ner är mina sammandragningar. 

Vi avslutade kontrollen med att kolla blodtrycket som var 155/85 (!) helt plötsligt (trots att det igår varit 130/70 och att jag ju legat och vilat 30 minuter). Eftersom det var lite högt kontrollerade vi det igen och fick samma värde, båda gångerna hade vi tagit automatiska tryck så barnmorskan ville att vi skulle kontrollera även med ett manuellt, vilket hon fick till 150/80. På grund av det förhöjda trycket ville hon att jag skulle lämna ett urinprov också, vilket visade + 3 i protein = havandeskapsförgiftning (jag har ju även samlat mycket vätska senaste dagarna).



Jag ordinerades hem och vila så skulle barnmorskan prata med Åke och boka en tid för kontroll av flödet i navelsträngarna och min blodtillförsel till livmodern. Troligtvis blir det kontroll imorgon och sen får vi se vad som händer.. Ligger i detta nu i soffan och väntar på att barnmorskan ska ringa med ytterliggare instruktioner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!