Graviditetsklåda

Nu har jag dragit på mig graviditetsklåda också :/ 
Det började under förra veckan med magen, det kliade så jag trodde jag skulle bli tokig. När jag var hos barnmorskan fick jag rådet att smörja magen men kortison, vilket jag började med. Det blev mycket bättre men under helgen började det klia på knäna och fötterna (jag trodde att myggen hade varit och smaskat på mig) och det blev bara värre och värre. Sen upptäckte jag att jag fått massa nässelutslag på nästan hela kroppen och det var ju dom som kliade så förbaskat.

Jag till och med vaknade på natten för att det kliade så mycket. Så igår var jag till läkaren och fick diagnosen graviditetsklåda, en okänd men ofarlig klåda som kan uppstå i slutet av graviditeten, samt tavegyl utskrivet.
Idag på morgonen har jag varit och lämnat fasteprover på hälsocentralen för att utesluta hepatos (som innebär att levern börjar läcka lite ämnen som kan vara skadliga för barnen).


 Oj så skönt det har varit att få sova hela natten inatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!