Äntligen hemma

Jag fick åka hem, och ack så skönt det är att vara hemma! Nog för att jag gärna velat ha med mig mina barn (utanför magen) hem också, men läkarna vill gärna att förlossningen ska starta av sig själv eftersom risken för komplikationer minskar om kroppen själv valt att sätta igång. Tydligen ökar risken för kejsarsnitt, otillräckliga värkar och långdragen förlossning om man sätts igång. 

Kroppen har redan påbörjat arbetet inför förlossningen så jag är beordrad aktiv vila här hemma. Imorgon ska jag på ny koll här i Piteå, CTG, blodtryck och urinprov, så att havandeskapsförgiftningen inte skenar iväg.

Men efter tre nätter på sjukhus är jag så oerhört glad av att få vara hemma igen!


Även om jag förstås längtar till nästa sväng (för då kommer väl äntligen barnen får vi hoppas!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!