Årsresumé 2013

Nu har ju bloggen stått stilla ett tag och det har varit välbehövligt. Jag känner mig redo att börja skriva igen, peppad inför vad som komma skall. Dessutom vill jag ha allt dokumenterat så jag kan gå tillbaka och minnas.
 
Vad passar inte bättre än att börja med en årsresumé från det gångna året.
 
Jag kickade igång Januari med en massa tränande, kontidionen ökade och jag sprang fortare än någonsin.
 

Åkte skidor och åt nyttigt.

För första gången i mitt liv åkte jag ospårat uppe på fjället tillsammans med Adam. Vi sköt ingen fågel och jag insåg efter utförsåkningen att det verkligen inte var min grej, jag håller mig till skidspåret i framtiden.
 

Vi som inte skulle starta några projekt eller lägga ner några penger på det gamla huset köpte plötsligt nytt golv som lades in. Ett bra beslut även så här i efterhand. Så mycket trevligare det blev.
 
 

I Februari hände det inte så mycket, jag fortsatte med träningen, klippte håret lite kortare och åkte på vinterkräksjukan.
 

I Mars läste jag en bra och intressant kurs i palliativ vård, vi hängde på hockey i Skellefteå eller satt bänkade framför tv när matcherna gick.

Träningen fortsatte och jag klämnde milen på 51.30
 
April tog med sig vårvintern till fjällen och det var där vi spenderade dom skönaste dagarna denna månad.
 
 
 
Vi var på fjällbröllop 900m över havet och bevittande när Sandra och Magnus blev herr och fru.
 
 
Skellefteå tog SM-guld och vi följde det så klart i tv-rutan.
 
 
Maj bjöd på ännu fler fina dagar i fjällen och vi klämde ur det mesta av dom.
 

Medan vårvintern var i full gång i fjällen hade snön smält bort hemma. Så fort marken låg bar påbörjade vi projekt bagarstuga- utsidan.

I princip hela maj målade, sågade och spikade vi. Hjälp fick vi från flera håll, familjen och vännerna.
 
 

I slutet Maj packade vi  resväskan och åkte på en minisemester i Stockholm tillsammans med brorsan, Maria och Tord.
 
 

Stockholm bjöd på fint väder (föutom sista dagen) ocg god mat. Precis som en semester ska vara.
 
Maj avslutades med trädgårdsarbete, härligt att vara igång när värmen slagit till.
 

I Juni gick jag på min första riktiga semester som sjuksköterska. Lite tråkigt bara att nästan ingen annan var ledig..
 
 
 Vi firade Tord med pompa och ståt.
 
 
 
 
 

Bagarstugan fortsatte sin förvandling
 
 
Även Simon var med och byggde.
 
 
Vi fortsatte jobbet i trädgården och planterade vårt första äppelträd.
 

Blommorna blommade och en och annan paprika kikade fram.
 
 
Under juni månad hänge jag en hel del med Simon som ju faktiskt var den enda andra som också var ledig alla dagar.
 
 
På midsommar åkte vi upp till mamma och pappas stuga - i friheten.
 
 
 
 
Juni avrundades med den årliga shopingturen i Skellefteå.
 

Juli kom och firades in ordentligt med bröllop. Denna gång var det Sandra och Alexander tur att bli herr och fru.
Tillsammans med vad som måste vara Sveriges bästa sjuksköterskor firade vi hela dagen lång i Umeå.
 
 
 
 
 

Jag kämpade på med löpningen och skapade en ny rutin- springa hem från jobbet.
 
Vi startade en ny tradition på jobbet också, after work.
 
Bagarstugan blev färdig och åh, så fin den blev!
 

PDOL drog igång och avslutade en helt fantastisk månad, trots lite taskigt väder då och då.
 
 
 
 
Sommarens sista månad Augusti låg jag fortfarande i med träningen.

Vi letade efter tomtpinnar och ansökte om lantmäteriförättning.
 

Traditionen med after work fortsatte men antalet deltagare minskade allt eftersom sommarvikarierna slutade.
 
I September tog jag på mig min nyköpta ryggsäck och fortsatte springa hem från jobbet.
 
 
Hockeysäsongen drog igång igen och jag var på plats för att heja fram dom svartgula till seger.
 
Trädgården gjordes klar för vintern och jag skördade mina grönsaker.
 
 
Vi kämpade på med after work trots frånvaro av vikarier.

Simon blev hela 2 (!) år och det firades så klart med tårta och presenter.

I oktober flyttade brorsan till hus och jag åkte med mina vänner och hälsade på en "gamal" kollega i Umeå.

 
November och December finns inte med i blogarkivet men slutet på oktober fick vi vårt efterlängtade plus på stickan.
 

Jag hade jättesvårt att tro att det var sant och brottades med att inte kunna känna mig glad på grund av rädslan för ett nytt missfall.
Tiden gick och redan i v 9 kunde jag inte ha mina gamla byxor längre.

Magen växte så det knakade under hela november. I slutet på december, under julen fick jag små blödningar och givetvis slog oron genom taket. Jag ringde till gyn och fick tid för ultaljud efter helgen.
 
Allting var så klart okey där inne i magen. Men läkare såg då två små fina sprattlande räkor på bilden. Vi väntar tvillingar!!
 

Inte konstigt att jag mått så dåligt hittils under graviditeten, jag slåss med en grymt illamående, en trötthet som inte kan sovas bort, sjuk huvudvärk och stigande blodtryck.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!