Barnmorskebesök.

V 20 nu, så idag var vi på första besöket hos barnmorskan efter ultraljudet. Allt helt okey, blodtrycket hade stigit något igen 130/70 och blodsockret var fortfarande bra (5,6) pjuh! Det enda som går åt fel håll är ju blodvärdet, efter att ha varit upp och vänt på 125 tickar det nu neråt och idag låg det på 111, så nu blir det dubbla dosen järntabletter för mig.

Det började ju dåligt med blodvärdet redan innan graviditeten, jag lämnar ju regelbundet blod och eftersom mitt blodvärde alltid ligger stabilt kring 137 slarvade jag med järntabletterna. Sista gången jag lämnade blod hade blodvärdet gått ner till 121 och järnvärdet halverats. Jag fick mig en redig uppläxning av sköterskan och började knapra järntabletter, några veckor sedan plussade jag och har förstås fortsatt med dessa kapslar dagligen - har ju trots allt två till att dela med mig järn och blod till :)

Utöver alla prover och allt annat prat lyssnade vi för fösta gången på bebbarnas hjärtljud. Ettan pickade på i 152 och tvåan som är lite mindre hade ett hjärta som slog lite saktare, 148. Men båda två hur fint som helst! 



Kommentarer
Postat av: Ida-Mary

Mysigt!! 😊

2014-02-23 @ 14:35:50
Postat av: Ida-Mary

Mysigt!! 😊

2014-02-23 @ 14:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!