Kontroll.

Så var det dags för nästa rutinkontroll på spec. mödra idag. 

Bebisarna mår bara bra och växer som dom ska.


Ettan ligger som vanligt med huvudet neråt och väger nu nästan 1200g. Tvåan har vänt sig om sedan förra ultraljudet och ligger med huvudet uppåt, h*n väger nu lite drygt 1300g.

Båda ligger inom det normala viktmässigt, dom har bra med fostervatten och flödet i navelsträngarna är bra. 

Vi pratade lite förlossning idag också, vad jag kan förvänta mig och så. Jag vill ju gärna ha så mycket information som möjligt, det får mig att känna som att jag har kontroll. 
Hur som helst berättade Åke (min ultraljudsläkare) att man kommer att försöka stoppa eller skjuta upp förlossningen om den skulle starta före v 34. Men startar förlossningen v 34 eller senare så får dom komma. Det bästa är förstås att föda vaginalt (det är ju vad jag hoppas på också) men hälften av alla tvillingförlossningar slutar med kejsarsnitt. 
Det finns massa olika anledningar att det blir ett snitt - det beror på hur barnen ligger, om dom mår dåligt, om mamman mår dåligt, om värkarbetet är för svagt osv.

Det känns i alla fall bra med mer kunskap och information och jag ska nog börja knåpa ihop mitt förlossningsbrev snart - men först ett besök hos barnmorskan imorgon. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!