Att tjuvjobba

Medan Adam är uppe i Laisvall och klämer ut det sista av den här skotersäsongen är jag hemma och tjuvjobbar (jag åker också upp till Laisan men inte förän på onsdag).


Jag drog på mig arbetskläderna, som inte riktigt passar längre..) och har passat på att måla förnsterlister. Förhoppningsvis hinner jag börja (och avsluta) målandet av bagarstugetaket innan onsdag men vi får se, det vore ju dumt att hålla på så mycket att jag startar en förlossning. Jag tar det faktiskt lungt och tar många pauser så jag tror nog att det ska gå bra :)


Adam blir lite arg på mig när jag håller på och går an här hemma - han säger att jag jobbar mer nu än när jag faktiskt jobbade. Men jag måste få hålla igång och jag är noga med att lyssna på kroppen - får ju en hel del sammandragningar om jag går på för mycket. 

Igår planterade jag vårblommorna och efter helgen ska jag och brorsan (tur att han alltid är hjälpsam och bor nära) åka till soptippen med lite skrot som jag samlat ihop.

Jag är ju inte sysslolös i alla fall :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!