Avlägset.

Just nu känns ett litet barn väldigt långt bort. Fick nyss veta att Elin, en av de sex musketöserna (som vi kallar vår hemliga grupp på Facebook), fått sin lilla son Sixten idag! Är så glad för hennes och Eriks skull, men det gör att det känns ännu mera avlägset för mej.

Det har nästan gått två veckor sedan missfallet och det känns som flera år sedan, ibland känns det som att det aldrig hänt, bara en dröm. Jag var aldrig gravid i verkligheten, det var bara min fantasi och tillslut kom verkligheten ikapp och drömmen avslutades.

Jag hatar verkligen att inte ha kontroll. Det är så fruktansvärt jobbigt att leva i ovisshet. Hur länge kommer det ta att bli gravid igen, hur många fler missfall kommer vi att gå igenom innan vi får vårat barn. Jag VILL veta, jag vill kunna förbereda mig, hatar att vara oförberedd.

Jag är ut på olika forum och läser om missfall (och solskenshistorier) och det enda jag kan säga är att det inte är bra för psyket. Jag måste sluta med det bums!

Just idag är längtan stor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!