En resa till Kiruna.

Förra veckan när rapporten var inlämnad frågade pappa om jag hade lust att åka med honom på jobbet. Självklart, jag har alltid älskat att åka lastbil! Det är så grymt avkopplande=)
I alla fall så var destinationen för dagen Kiruna (dryga 80mil tur och reutur), en lång dag med andra ord..
Med facit i hand blev den en liten äventyrstripp, haha. På vägen upp fick vi stanna och dra upp bilen för två unga killar som kört i diket. På vägen hem strax nedanför Svappavaarafår vi se sandbilen i diket.


Han skulle vända för att fara och sanda Kolari backen (brant backe) eftersom det stod två lastbilar hade problem att ta sig upp för backen på grund av halkan. I alla fall så hande sandbilen backat för långt och glidit ner i diket. Han hade ringt bärgning så vi fortsatte förbi honom. Vi hann ungefär 2 km (i början på backen) när vi hör en annan lastbil ropa åt oss att det är stopp i backen. Vi stannar på en p-ficka och ser hur bil efter bil dundrar iväg upp för backen ovetandes om vad som väntar. Bilkön var uppe i nästan 1 km innan de lyckades bogsera bort lastbilarna som inte tog sig upp. Totalt fick jag och pappa vänta i 3 timmar innan vägen öppnades helt så vi kunde köra vidare. Behöver jag säga att det vart en lång dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!