Sond, syrgas och sug.

Jag har försovit mig idag. Inte bra. Skulle vara på skolan klockan 10 och jag vaknade typ tjugo över åtta (bussen går tio över..). Så nu är det bara att vänta på nästa buss som går tio över 11. Vi som skulle skriva klart rapporten idag! =( Åh, det är så typiskt. Jag har ju i alla fall inte missat labben som ska vara i eftermiddag (som är obligatorisk). Så senare idag blir det att sätta sond=).

Igår tränade vi på att ge syrgas och sug slem från munhåla och i en tracheostomi (hål i halsen).


Elin ger Ida syrgas med mask.


Sandra, Linn och Elin tränar på=)


Elin får känna hur det känns att få syrgas i en grimma.


Sugen.. (kändes ungefär som att vara hos tandläkaren).


Alexander suger i en tracheostomi.




Sveriges blivande bästa sjuksköterskor!

Elin L, Elin S och Sara.


Ida, Linn och Sandra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!