Vardagen

Adam har arbetat borta sedan slutet på januari. Han åker söndag kväll eller måndag morgon och kommer hem torsdag eftermiddag. Så i princip roddar jag hemmet, barnen och mitt eget jobb ensam hela veckorna. Ett tungt lass att dra! Som tur är har jag en fantastisk mamma som kan (och vill!) ställa upp och hjälpa till. 
Mamma hämtar tjejerna på föris nästan varje dag. Jag lämnar dom vid sex på morgonen (och skulle hämta halv 5 om inte mamma kunde) vilket skulle innebära 10,5 h på förskolan, sjukt länge! Dom kvällar jag jobbar så hämtar också mamma och är med tjejerna tills jag kommer hem vid 22. 

Två av fem helger jobbar jag, vilket känns som alltid eftersom jag och Adam bara träffas då.. Ibland är livspusslet galet och det känns svårt att orka - ibland funderar jag på att byta jobb. Visst finns det både fördelar och nackdelar med båda alternativen. Till exempel så trivs jag så himla bra på jobbet där jag är nu, både med arbetsuppgifter och kollegor, sen är det ju bra för att tjejerna inte behöver gå fem dagar i veckan på förskolan osv. Men å andra sidan hade det ju varit trevligt att ha lite mer tid tillsammans med hela familjen. 

Utan tvekan det finaste jag har!

Till hösten har jag tankar på att börja plugga igen, men allting hänger förstås på om jag tar mig in eller inte.. 12 juli kommer beskedet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!