Sand och strand.

Tog mig en tur till Havsbadet idag. Underbart varmt och inte ett moln på himlen=)

Midsommar.

Jag har hunnit med att fira midsommar hos mami och papi tillsammans med syskon och Tord och Adam=)

God mat och 5-kamp!

Då kör vi lite bilder då;

Hungriga hjältar =)

5-kamp.

Publiken..

Haha, så sista (och avgörande) grenen, kasta handske..

Och så efterrätten

Tog receptet från fina Elins blogg.

Stolt.

Äntligen har Adam fått en blank lax (som han längtat efter hur länge som helst).

Denna bjässe (5,5 kg) befinner sig i mamma och pappas frys i väntan på att bli uppäten=)

Naw.

Orkar inte blogga längre.. har så fullt upp med annat, ni vet, jobb och annat kul som händer på sommaren!

USKA.

Nu är sommarlovet slut och jobbet har börjat. Jag jobbar 99,25% i sommar vilket innebär lite ledighet men mycket pengar!

De här skyltarna fick jag av kära syster, bror och Tord när jag fyllde år. Om precis i år får jag använda den svarta! Underbart va!? =)

Mys.

Igår träffades hela familjen med respektive hemma hos mamma och pappa för grillning och mys :) Som vanligt hade vi superkul, åt god mat och skrattade.

Badmintonnätet åkte fram och vi hade turnering.

Gamla?

Jag, Vera och Jennifer hade bestämt oss för att gå ut i fredags, trots alla studenter. Hur som haver började vi kvällen hos Jen för att sedan gå ut på 1906. Strax före tolv betalade vi in oss ooch halv ett gav vi upp och gick på max för att käka.

För det första var det inte så mycket folk ute och för det andra var alla (förutom vi) typ 12 år gamla, vi kände inte en kotte på krogen.. trots att det var 20-års gräns och inga studenter tog sig in.

Håller vi på att bli gamla eller?

Som tur är vet vi hur man roar sig på egen hand =)

Sista dagen.

Jag har heft ett litet uppehåll från bloggen eftersom vädret varit underbart och jag mestadels vistats utomhus (när jag inte jobbat vill säga..). Det har nu hunnit gå mer än en vecka sedan jag och Sara kom hem från London. Men jag tänkte i alla fall visa er hur vi spenderade våran sista dag där;

Efter att vi packat ihop alla våra saker, checkat ut från hotellet tog vi tuben till Notting Hill, Portobello Road.

Efter gatan hittade vi ett supermysigt cupcake-café. Vi var ju bara tvungna att testa! Så vi köpte med oss tre (!) cupcakes och drog vidare till Hyde Park för att äta lunch.

Och sedan (såklart) äta våra cupcakes..

Efter lunchrasten hyrde vi återigen cyklar och tog oss en cykeltur i Hyde Park.

När vi återlämnat cyklarna promenerade vi till Oxford Street för att göra av med de sista pengarna ;) Självklart blev vi tvungna att stanna på Starbucks och köpa med oss någonting,

Så småningom pallrade vi oss till flyplaten med allt bagage (vi var lite nervösa för övervikt, men det gick bra, mitt bagage vägde bara 16 kg medans Saras vägde 21,8 kg). Jag vill dock lova att det var ganska tungt att släpa på när vi skulle upp för alla trappor i tunnelbanan..

Nöjd och glad vöer att vi tagit oss till flygplatsen och checkat in bagaget utan problem. Nu väntar middagen (som för övrigt var den bästa maten jag ätit i England).

Hemmagjorda hamburgare.

Då sticker vi hemmåt.

Svensk mark!!

Glada men trötta tjejer =)

Jag sov hos Sara i Uppsala den natten eftersom vi landade strax före 12 den natten. Mitt plan till Luleå avgick dagen efter vid lunch.

Påväg från Uppsala till Arlanda. Borta bra men hemma bäst!

Så äntligen hemma efter en dryg vecka på resande fot. Behöver jag förklara varför våra bagage vägde 16 respektive 22 kg?

Siss i TV.

Kommer ni ihåg att jag berättade om att vi var på bygdetrav i Piteå och hade med oss en kameraman från svt 24? Det gjorde jag i alla fall här. Jag lovade dessutom att säga till när det skulle visas.. och idag visade dom det på tv.

Iväg på jobb.

Om sex minuter ska jag hoppa på cykeln och trampa iväg till sjukhuset. Dom ringde igår från 25:an (psyk) och ville att jag skulle komma och jobba. Självklart tackade jag ja, jag börjar ju inte på 3A förrän på måndag. Så nu är det psyk idag, imorgon och på fredag.

Igår fick vi en inbjudan till middag hos brorsan (!) Inte varje dag det sker vill jag lova. Självklart for vi dit, jag och Adam. Grymt skönt med värme så man kan börja cykla igen utan att behöva bylta på sig hur mycket som helst.

London eye.

Efter Madame Tussauds gick vi till närmaste supermarket och köpte lunch som vi sedan tog med oss på The Original Tour, en sightseeing tur på buss. Vädret var fantastiskt, vi satt uppe på en taklös dubbeldäckare i solen och åkte runt London och kikade på en massa sevärdheter.

Efter buss turen fortsatte vi vår shoppingrunda och promenerade Oxford Street och till Soho.

Dagens läxa: Bara för att det är mycket folk på restaurangen betyder det inte att maten är god!

När vi var färdiga i Soho (vi råkade till och med hamna på en gata med bara porrbutiker och strippklubbar..) tänkte vi promenera hem, men när vi kom till Marble Arch hyrde vi cyklar och trampade resten av vägen.

Madame Tussauds.

Redan innan vi åkte iväg till London hade vi bestämt att vi skulle gå på Madame Tussauds på onsdagen. Så självklart förljde vi planen..

På väg till bussen.

Självklart var bussen en dubbeldäckare och vi satte oss högst upp, längst fram.

Väl inne på Madame träffade vi på en hel del kändisar ;)

Bland annat; Harry Potter (Daniel Radcliffe)

Orlando Bloom

David och Victoria Beckham

Brad Pitt och Angelina Jolie

Leonardo Dicaprio

Sherlock Holmes (Robert Downey JR.)

Och min favourit Captain Jack Sparrow (Jonny Depp)

Vi gick även in på Chamber live som är en skräckkabinett på Madame Tussauds.

Därinne fanns även levande "spöken" som höll på att skrämma livet ur oss =)

I vår biljett ingick även en film i 4D. Grymt häftigt faktiskt.

Norsjö.

Ah, tillbaka i Sverige igen. Borta bra men hemma bäst! Vi har haft det grymt bra i London, vädret har varit underbart och vi har hunnit göra hur mycket som helst:) Vi landade faktiskt i Stockholm redan igår natt, sov i Uppsala och jag åkte vidare till Luleå idag vid lunchtid. Adam hämtade mig på Kallax, vi gasade hem, jag hoppade in i duschen och packade om väskan så åkte vi till svärisarnas stuga i Norsjö.

London babe.

Här kommer bilderna från första dagen i London, alltså från i tisdags:

Dag 1 började med möte på Arlanda. Ivriga tjejer på väg till gaten.

Ni vet ju hur min dag började, så jag drar det inte igen. Efter incheckning av bagaget bestämde vi oss för att äta lite frukost.

Redo för avfärd.

Äntligen framme.

Så lunch på ett café i närheten av hotellet.

Naturligtvis var vi ju tvungna att testa fish and chips..

Mätta och belåtna var vi redo att ta oss an shoppingen. Primark blev vårt första stopp för dagen.

Inne i kaoset.

Efter X antal timmar inne på Primark gick vi tillbaka till hotellet för att checka in.

Välförtjänt vila.

Lite shopping blev det allt. Efter vilan och byte av kläder drog vi ut igen.

Vi tog bussen till Marble Arch.

Satte oss på en bänk och åt middag med utsikt över triumfbågen.

Tunnelbana till Piccadilly Circus där vi gick på Ripley´s trocadero för lite fun =)

Tvåfaldig vinnare i airhockey.

Hög koncentration.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!