Träningen tuffar på

Jag håller fortfarande i med träningen och på midsommarafton fick jag till och med sällskap på rundan. Maria, som var här med familjen och sov i husbilen, hakade på så vi sprang den vanliga rundan - Bullerviken - mördarbacken. Det var faktiskt riktigt roligt att springa tillsammans med någon, jag har aldrig gjort det (ja, förutom när jag spelade fotboll då och vi hade lagträning).
Vi persade (för säsongen) i mördarbacken, 2:10, och höll en snittfart på 10,5 km/h på våra 6km.

Jag har också hunnit med att ta en löptur med tjejerna och cykelvagnen. Det går faktiskt himla bra, den rullar lätt och är smidig men det är klart att det inte blir samma sak som att springa själv eftersom överkroppen blir statisk när man håller i handtaget. Men den är ju kanon när jag vill träna och inte har någon som kan vara med tjejerna (läs: när Adam jobbar borta).

I helgen körde jag det vanliga passet, Bullerviken - mördarbacken, med dom vanliga intervallerna. Jag brukar köra uppvärmningstempo första 10 min sedan "intervaller" 2 min snabbare (typ 12km/h) 1 min lugnare (10-10,5 km/h) fram till mördarbacken (ca 12 min) sedan försöker jag hålla minst 10 km/h uppför, gärna snabbare om jag orkar. Efter mördarbacken är jag rätt slut så då kör jag lite nerjogg intervaller för att skölja igenom musklerna. Dvs 10 min nerjogg hem.

Nu i veckan körde jag ett annat intervallpass. Dels för att klockan inte skulle hinna bli så mycket (jag och Adam skulle se en film) och dels för att kroppen vänjer sig om man kör samma pass hela tiden.

Den här gången drog jag lilla rundan runt Hortlax. Samma uppvärmning som vanligt, 10 km/h 10 min. Men sedan körde jag intensivare intervaller: 30 sek i 14km/h, 1 min "vila" i 10 km/h i 10 minuter, dvs 7 intervaller. Sedan nedjogg sista 5 minuterna hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!