Sommaren som gick

Ja så har hela sommaren passerat. En vecka av semestern/föräldraledigheten återstår innan det är dags för vardagen igen. Adam börjar jobba imorgon redan så vi har redan smygstartat vardagen eftersom han åkte till Slagnäs ikväll.  
 
Sommaren gick i ett rasande tempo men det känns ändå som att den varit lång. Vi har hunnit en hel del, både här hemma och tillsammans med familjen. Vi har inte gjort någon längre semestertipp utan bara dagsutflykter som passar perket när tjejerna fortfarande är rätt små.
 
Vi har använt cyklarna och cykelvagnen en hel del denna sommar, vi har ju haft fantastiskt väder i juli så vi har i princip spenderat hela sommaren utomhus.
 
 
I mitten på juli lämnade jag familjen hemma och åkte på roadtrip till Söderhamn. Linn kom och plockade upp mig fredag morgon och vi startade resan mot Umeå där vi skulle hälsa på Sandra. Efter någon timma i Bygdeå rullade vi vidare och anlände till Söderham lagom till middagen. Efter middag och lite rekognisering i staden plockade vi upp Elin på tågstationen.
Efter en natt på hotell så hade vi några timmar att slå ihjäl innan vigseln. Vi tog oss en promenad till Oscarsborg som är Söderhams mest kända utskiktstorn.
 
 
Superfin "vandring" och kanonväder.
 
 
Vigseln var i Sandarne och själva festen var i Söderhamn. Så.himla.fint!
 
Allt var så typsikt Elin. Verkligen hennes stil.
 
Tyvärr så saknade vi både Ida och Sandra för att vara kompletta.
 
 
Vi hade jättekul och dansade tills fötterna värkte, precis som det ska vara.
 
Mitt i natten tackade vi för oss och gick tillbaka till hotellet för ännu en hotellnatt. På söndagen packade vi ihop våra saker och skjutsade Elin till tåget innan vi rullade hem igen. Som alltid, borta bra men hemma bäst.
Jag har aldrig varit borta så länge från barnen och fick världens kram när jag kom hem.
 
Hemma fortsatte ledigheten och vi gjorde ett par dagsutflykter till Stefans stuga på bergön.
 
Nea passade på att plocka blåbär.
 
 
Tillsammans med Stefan. Han är en av de få av våra vänner som tjejerna verkligen tyr sig till.
Som alltid på hans stuga åkte vi båt, åt god mat och hade det sjukt mysigt. Dessutom gjorde vi en liten tur till en strand i närheten, en perfekt strand ska tilläggas. Riktigt långgrunt, minst 100 meter innan det blev mer än knädjupt och inget folk. Kan inte bli bättre än så när man har småttningar att hålla koll på.
 
 
Under sommaren har jag försökt hålla igång löpningen, det har gått så där måste jag säga. Lite upp och ner och det beror till största del på att jag varit för lat.
 
 
Men 7:e (!) passet för detta år käckte jag milen, på under timman dessutom! Riktigt nöjd.
 
 
Efter det blev det bara ett pass till sedan har löparskorna ledag och samlat damm.
 
 
 
Kanske dags att ta tag i löpningen igen...
 
Tjejerna har nästan slutat med blöja under sommaren. Om de är nakna på underkroppen säger de till om de behöver gå på pottan men så fort dom får trosor eller byxor på sig glömmer de av sig.
 
 
Vi fortsätte jobba på blöjfriheten, skulle ju vara sjuk skönt om de slutade med blöja. Men vi får se hur det går nu när de börjar om på förskolan, kan ju inte släppa iväg dom dit utan byxor, haha.
 
 
Det har verkligen varit välbehövligt för den här lilla familjen att få vara lediga tillsammans en längre period. Att tjejerna fått ha både mamma och pappa hemma i princip varje dag har skapat ett lugn här hemma.
 
I har varit ett par svängar till Boden till Maria och Simon och farmor och farfar har hunnit vara hit ett par gånger också.
 
Vi hade den årliga kusinträffen här en varm sommarkväll. Altanen var precis färdis så vi satt ute och åt gåd mat, drack öl och snackade.
 
 Åtta vuxna och tre barn. Härligt!
 
 
 
I år skaffade jag och Adam barnvakt i två dagar och gick på PDOL. Hela fredag, dag och kväll, och lödrag, dag och kväll, hänge vi med vänner, drack öl och åt festivalmat. Jag tror jag räknade ut att jag åt 8 måltider på festivalen, härligt! Två hela kort blev det också.
 
Jag och Adam
 
Micke och Veronica (som btw gifte sig igår!)
 
Ja, vi hade svinkul men det var ett par trötta småbarnsföräldrar som vaknade upp på söndagen.
 
Resten av augusti har vi bara varit hemma, gjort det sista på tomten och hängt med tjejerna.
 
 
 
 
Som sagt har vi hunnit en hel del jobb här hemma på tomten också men det får bli ett eget inlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!