Börjar öva

I natt har vi inte haft något att klaga på, båda tjejerna somnade vid elva igår och Nea vaknade halv fyra, när hon precis ätit och somnat om (i sin egen säng!) vaknade Lise, så klockan fem hade även hon ätit och somnat om. Sedan vaknade dom båda vid sju, så vi fick sova riktigt mycket i natt.
 
När vi väl stigit upp och alla fått i sig frukost stoppade jag ner tjejerna i vagnen och tog en promenad. Det gick hur bra som helst, båda hade nämligen somnat efter tjugo minuter (jag gick jätte sakta efter en grusväg så att det guppade så där lagomt skönt, tydligen går båda tjejerna med på att åka i snigelfart - det är bara morsan som inte är nöjd) så när dom somnade gasade jag på, det blev en rejäl promenad på en och en halv timma (man måste ju passa på).

Det gäller att hålla i sig när morsan drar på med vagnen ;)

Efter att vi kommit hem sov dom en stund i vagnen innan det var dags för käk igen. 
Jag har bestämt mig för att börja träna på att vara ensam med dom redan nu, Adam börjar ju om att jobba om en och en halv vecka och jag vill gärna ha testat lite innan dess. Det svåraste är ju matningen (om dom vill ha mat samtidigt förstås) och att söva/trösta dom. Så jag ställde iordning allt (a och o för att lyckas är förberedelse) och matade därefter båda samtidigt, det gick jättebra! Men när man vill ta upp dom och hålla om dom efteråt räcker man ju inte till. Så jag la dom i vagnen igen och tog en kortis promenad och (hör och häpna) Nea somnade direkt, Lise var däremot vaken men det passade ju bra för då hade jag ju all tid i världen för henne när vi kom hem igen och Nea sov ute i vagnen :) Dom enda gångerna jag är glad att dom inte är synkade i mat och sovtid är när jag är ensam med dom 😊
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!