Till skolbänken igen.

Den här dagen flöt på precis som alla andra. Tog bussen till jobbet på morgonen, en ganska lugn dag på avdelningen. Vi blev bjudna på lyxfika vid tio, smörgåstårta och bakelser!


Snörade på mig löpardojorna när arbetsdagen led mot sitt slut, kastade upp ryggan på ryggen och joggade hem. Middag med Adam, så klart :) Sen har vi bara myst här hemma.


Det är en tanke och längtan som ligger och gror bak i huvudet, den växer sig bara starkare och starkare. Jag vill tillbaka till skolbänken.
I nuläget skulle jag nöja mig med att läsa en kurs, bara för att tillfredställa längtan lite. Jag har märkt att utbudet inte är det största, jag vill ju inte hoppa på vad som helst. Jag vill läsa något som är intressant och som jag kan ha nytta av på avdelningen (jag har ju inga planer på att lämna den än), det måste vara internetbaserat för att jag ska kunna jobba under tiden. Mitt förstahandsval är kardiologi (men den startar inte förrän till hösten igen), diabetes kan jag också tänka mig, sen vet jag inte. Är det någon av mina kära vänner som ber något bra förslag?

Jag är inte så sugen på att läsa någon VUB, men jag kan tänka mig att läsa magister eller master. Eller möjligtvis pedagogik så man kan undervisa.

En av sköterskorna från palliativa rådgivningsteamet sa idag att Mittuniversitetet står i startgroparna till en magisterexamen i palliativa vård och att hon tyckte jag borde läsa den. Blev sjuk sugen, om allt går som det ska (och inget annat kommer i vägen) så tänker jag söka in till hösten. Internetbaserat via Umeå universitet, kan det bli bättre? :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!