Bonmora.

Idag har jag, Therese aka. husmor, varit flitig i köket.

På förmiddagen vart det storhandling på Coop. För att fortsätta i samma stil gjorde jag min egen müsli när jag kom hem.





Sedan fortsatte jag med att mala ner en massa älgkött från -09 till köttfärs (för er som undrar varför vi har så gamalt kött i frysen så är det faktiskt så att viltkött kan man ha i frysen i upp till 5 år, dessutom kan man tina och frysa om det flera gånger om man vill. Praktiskt va?!)



Det är ju snart dags för årets älgjakt så det gäller att förbereda i frysen.



5,5 kg köttfärs vart det - 11 paket.



Varför sluta nu tänkte jag och passade på att göra en veckosallad (ni vet, en sallad som håller en hel vecka utan att bli dålig).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!