Jul och nyår - och allt däremellan

En lite snabb sammanfattning på vad som hänt sedan sist.

Runt lucia lejde vi bort ungarna över natten och åt julbord på doktorsvillan tillsammans med Jonny och Pilly.


En bild på glöggbrickan innan maten.


en suddig en på Adam och Jonny


och så en mörk på mig var allt jag lyckades skramla ihop under kvällen men vad gör det? Maten var sjukt god som vanligt - genuint, hemlagat och närodlat, och sällskapet kunnde knappast bli bättre så en hellyckad kväll!


Sen fyllde Adam år och jag gav mig på att baka makarons, första gången ever. Dom blev goda men inte så snygga - jag tänker göra bättre ifrån mig nästa gång.

Så blev det jul. Veckan innan hade Lise 40 graders feber i tre dagar, och Nea i en dag. På julafton var vi i Laisvall och typiskt nog fick Nea tillbaka febern och var sjuk både då och på juldagen. Tack vare alvedon orkade hon ändå med vårt lugna julfirande och hon blev helt tokig när tomten kom. Utan tvekan sorang hon fram till honom och slet julklapparna ur handen på honom, haha.

På juldagskvällen åkte vi hem till Piteå igen med måttligt roade ungar i bilen, dom fixar inte att sitta tre timmar i bil trots att dom är jättetrötta och ska sova. Så nu var det sista gången på ett väldigt bra tag vi gjorde den resan. 

På annandagen firade vi hemma hos mamma och pappa tillsammans med Maria, Tord och Simon, Peter, farmor och så klart mamma och pappa. 


Mormors stege hittade dom och ville klättra på.


Under julen har jag varit föräldraledig men jag jobbade hela veckan fram till nyårsafton och sedan även nyårsdagen så det blev lungt firande här hemma tillsammans med en höggravid kvinna i v 40 och Stefan. 

När jag kom hem från jobbet vid fyra på nyårsafton hade Adam och Stefan dukat  med duk, fintallrikar, glas och dekoration på bordet! Jag borde vara borta oftare när vi ska ha middag. Mamma och pappa hade tjejerna så vi behövde inte tänka på ljudnivån (och det var tur det för ett ta skrattade vi så att tårarna sprutade). En lyckad kväll helt utan bilder. Jag kom i säng vid halv ett men gästerna blev kvar till halv tre. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!