Ytterliggare en vecka

Ytterliggare en vecka har passerat. Adam har som sagt jobbat i Slagnäs och kom hem torsdag kväll. Jag och tjejerna har varit hemma och ett par dagar har mamma varit här med dom så att jag kunnat jobba lite ute i huset.

Dan har som vanligt varit här hela veckan så det händer saker där inne även om vi själva inte är där. Allt tak är på plats nu (ingen plåt men all masonit) så nu får det regna hur mycket som helst - jag bryr mig inte.

Under veckan har jag hunnit iväg flera gånger med släpet. (Sedan byggstarten har jag blivit sjukt säker på att backa med släp!). 


Först för att hämta våra fönster.


Gissa om jag var nervös när jag körde. Så himla rädd att jag skulle krascha dom, men givetvis gick det bra - dom är ju välpackde och fastsatta. Eftersom vi hade så många, 24 enheter, fick jag köra två vändor och andra gången kände jag mig betydligt lugnare.

Matplats- och vardagsrumsfönster.

Sen hann jag iväg på soptippen med ett helt lass samt två vändor till sågen för att hämta reglar till innertaket och till byggvaruhandeln för att köpa ålersbeständig plast (till innertak, väggar och golv). 

I fredags när Adam var hemma så passade han och Dan på att sätta in alla fönster. Gissa om det blev fint! Det var nästan det roligaste hittills. Att på se exakt hur utsikten bli, jag som har planerat, mätt och försökt tänka ut hur det skulle bli bäst. Jag är så himla nöjd!

Matplatsen, tänk bort dom fula röda uthusen som ska rivas om någon helg och se en grön gräsmatta framför er, infarten kommer ju också dras om och gå ungefär där traktorn står och bortåt.






Utsikt från köksbordet ut genom vardagsrummet. Givetvis kommer vårt lilla röda hus rivas och då får vi en underbar utsikt ner mot ängen.

Utsikt från vårt blivande sovrum. Givetvis är det samma här, tänk bort jordhögen och det röda huset till höger och se en grön gräsmatta och lummiga träd.

Det här blir vårt kök. Totalt blir det tre fönster ovanför köksinredningen så det kommer bli ljust och fint.

 
Under det liggande fönstret blir diskbänken och till vänster om det fönstret hamnar först diskmaskinen och sedan spisen. 


Idag är det lördag så Dan har ledigt men pappa, Adam och jag har jobbat på (mamma också eftersom hon varit med tjejerna och fixat mat och fika åt oss). 

En hel del fick vi gjort idag, en massa saker som egentligen inte syns men som tar massa tid.


Jag har tillexempel satt fast alla takstolar med gaffelskor och stiftat fast vindpappen och gjort vindtätt så inte lösullen i taket blåser bort.



På byggen blir det stökigt direkt så jag har ägnat nån timma åt att plocka undan och kasta skräp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!