Jobb på alla fronter

Just nu är det febril aktivitet hemma hos oss. Adam, pappa och brorsan har satt upp alla innerväggarna för imorgon kommer elektriken och drar den sista elen (om han hinner allt). 

Vardagsrummet - sett från hallen

Matplats och hall - sett från vardagsrum

Kök - sett från hallen

Badrummet - till vänster i hörnet blir duschen med rundade glasväggar och till höger toalettstolen och kommoden.

WC - toalettstolen till vänster och kommod till höger (rummet fortsätter en bit in till höger)

Jag har spacklat alla väggar som är gipsade och även slipat dom.

Dammigt! Jag är dock grymt glad över att det bara är gipstak i garaget och inte hela huset.

Spacklat och slipat i garaget (tak + en vägg)

Nu ska det på minst ett lager spackel till (+ alla ospacklade väggar där det ännu inte är nå gips)

Medan spacklet torkade passade jag på att gå ut och måla pelaren vid bron och insidan av hängbrädorna/vindskivorna.



En lite bit av insidan av hängbrädan kommer att synas eftersom underspikningen inte når ända ner

Alla knutarna (som jag och Peter jobbade med för någon helg sedan är färdiga och det blev så himla fint. Det ser liksom mer avslutat ut.

Före

Efter

Idag kom dessutom plåten. Äntligen (bara tre veckor försenat)!


Så nu hoppas vi på uppehåll från regn åtminstone några dagar så vi hinner få upp den. 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!