Sovrutiner

Vi har börjat komma in i vardagslunken här hemma, rutinerna eller vad vi ska kalla det. På nätterna går det jättebra och sedan en vecka tillbaka vaknar tjejerna bara en gång per natt (var, men oftast samtidigt) och jag är försiktigt optimistisk och kallar det nattrutiner. Jag räknar dock med att det kommer att komma bakslag men jag njuter så länge det varar :) 

Dagarna går fort och vi stiger faktiskt inte upp förän vid 9-10 tiden här hemma. Då har båda tjejerna oftast en vakenperiod som sträcker sig till 12-13 ungefär. När dom ätit "lunch" tar vi oftast en timmas till en och en halv tummas promenad och sedan sover dom i vagnen till nån gång mellan 16-18 (vissa dagar är så klart mer oroliga och då kan en av dom eller båda vakna redan då vi kommer tillbaka från promenaden och vara vaken någon timma). Då är det dags för "middag" och efter middagen hänger dom med oss när vi äter eller så sover dom igen. Vid 19-20 brukar dom vakna igen och sedan vara vakna till 22-23 för att sedan somna för natten. 
Oftast sover båda till 4 ungefär, då dom vaknar, äter och sedan lägger vi dom i spjälsängen så somnar dom om själva där. Nästa mattillfälle blir vid 7 och sedan vid 10 då vi stiger upp. 


Om det fortsätter så här blir jag och Adam jätteglada och det kommer vara lättare att båda jobba och ta hand om barnen när man är utvilad. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!