Dom gillar inte vagnen

Jag hade verkligen sett fram emot alla barnvagnspromenader jag skulle ta efter att tjejerna fötts, nu verkar det ju inte vara så lätt som jag trodde det skulle vara. Nea och Lise gillar nämligen inte att åka vagn. 

Här ser dom snälla och beskedliga ut, men vad som inte syns är att dom nyss skrek sig nästan blå..

När dom var nyfödda och sov nästan hela tiden gick det ganska bra, men ju äldre dom har blivit desto mer protesterar dom. 

Jag har provat allt, (givetvis att dom alltid är nyätna och nybytta) gå sakta, gå fort, gå där det guppar, gå där det inte guppar, med och utan tutte. Det enda jag kommit fram till är att Lise vill att det ska gå fort och Nea vill att det ska gå sakta (aningen svårt att kombinera). 
Sen är det ju så att om den ena börjar slumra till och den andra börjar skrika så skriker snart båda.

Jag kan säga att jag gått en hel del promenader när dom skrikit nästan hela vägen, antingen var för sig eller tillsammans. Men jag har gett mig tusan på att dom ska vänja sig vid vagnen så jag fortsätter promenera.

När jag är ensam med dom, när Adam börjat om att jobba, kommer ju vagnen vara enda sättet att söva dom samtidigt så jag hoppas dom vänjer sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!