Mardrömmen.

Jag har förresten glömt att berätta vad som hände första dagen på praktiken. Jag kastade bort förlovningsringen!

När man jobbar som sjuksköterska får man inte ha ringar eller klockor på sig på grund av hygieniska själ. Jag som inte riktigt vant mig att använda ring glömde totalt bort den när jag bytte om på morgonen. Men jag han i princip  bara upp till avdelningen och hälsa på min handledare innan jag upptäckte ringen. Eftersom jag inte hade något halsband att sätta ringen på fick jag stoppa den i fickan. Under hela dagen gick jag och oroade mig att jag skulle tappa ringen. När dagen väl var slut gick jag ner i omklädningsrummet för att byta om (för alla som inte vet så måste man ta nya kläder varje dag, så man kastar därmed kläderna man använt i tvätten). Precis när jag skulle gå ut ur omklädningsrummet kom jag på mig: RINGEN!
Jag kände hjärtat hoppa upp i halsen på mig och kastade mig på tvättsäcken för att dra upp mina byxor, ingen ring! Åh, jag han ju tänka att jag tappat den någonstans på sjukhuset. Men jag kände på mig att jag måste bara kolla byxorna som låg under mina. Då ser jag hur något guldigt glider iväg bland kläderna i tvättsäcken. Shit vilken tur jag hade =)



Nu har jag ringen på mitt halsband under resten av parktiken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!