En liten uppdatering

Det är ett tag sedan jag skev vad som händer i huset och det går framåt! I veckan fick vi äntligen värmepumpen. Eftersom vi valt att satsa på den senaste av CTC modeller som inte skulle börja tillverkas förän under hösten så har vi fått vänta. Dom sa att den skulle vara klar för leverans i början av september men (inte helt oväntat) dröjde det två veckor längre. Men nu är den på plats i alla fall.


Det var däremot inte så kul att försöka få in den 300 kg tunga pumpen in i garaget, inget man lyfter för hand om man säger så. Men vi har ju så himla tur med en underbar familj så brorsan tog hem traktorn efter jobbet och hjälpte oss att lyfta in den. 
I början på veckan kommer Tobbe och kopplar rören och sedan är det bara att köra värme i huset.

I veckan kommer dessutom garageportarna att levereras och installeras, skönt - då slipper vi släppa ut all värme.


Adam har börjat med plattsättningen i tvättstugan och toaletten.



Efter lunch i torsdags började han sätta plattorna i tvättstugan, så hade han redan gjort tätskickt i både tvättstugan och toaletten.


På fredagen efter två hade han satt klart allt i tvättstugan och på måndag börjar han i toaletten.

Bara fogningen återstår i tvättstugan


Jag håller fortfarande på med spacklingen, det vill liksom aldrig ta slut.. Jag har och blivit betydligt bättre på att spackla än i början (tur att jag började i garaget).


Spackla, slipa, spackla, slipa..

Eftersom vi ska måla väggarna så måste jag vara ännu mer noga än om vi skulle tapetsera, som är lite mer förlåtande. I släpljuset syns alla skavanker när man målar. I helgen tog jag i alla fall mod till mig och målade i Lises blivande rum. Det blev helt klart bättre än förväntat.


På två ställen kan man skönja slipmärken men annars blev det kanon!

I helgen har pappa varit här och satt upp dom sista underspikningsbrädorna.




Medan pappa jobbade med underspikningen putsade mamma alla fönster, utomhus, så nu är det rent och fint.


Pappa och brorsan har gjort ett kanonjobb och har satt upp all underspikning så att jag och Adam kunnat arbeta med annat. Dessutom satte han dit stuprören idag så nu är det som klart utomhus. Tomten och avvattningen ska vi fixa nästa sommar, däremot ska vi fixa till infarten nästa helg. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!