Långa dagar

Det har varit väldigt långa dagar här hemma den senaste tiden. Varje veckokväll när tjejerna somnat för natten (vid sju) tar jag och Adam på oss arbetskläderna och går ut för att arbeta med grunden. Jag tror inte att vi kommit in före halv elva nån kväll vilket ju så klart resulterar i (förutom en hel del gjort där ute) långa kvällar och korta nätter. Adam ju jobbar på dagarna (i Skellefteå) och åker hemifrån vid halv sex och tjejerna vaknar oftast mellan fem och sju.

Helgerna spenderas ungefär på samma sätt förutom att mamma oftast är här med tjejerna på dagen så att även jag kan vara ute och hjälpa till om dagarna. Nu i helgen som var la vi ut golvvärmen och armeringen.

Pappa var också på plats och hjälpte till

I veckan är dock Adam ledig från jobbet så att vi ska hinna klart innan gjutningen på fredag (håll tummar för att det inte kommer regn så att vi måste skjuta på det). Så imorse när Lise vaknade tjugo i sex steg vi upp och startade dagen. Adma gick ut till bygget och jag var inne med Lise (Nea vakande inte förän vid sju) fram till att mamma kom vid nio. Från nio har både jag och Adam hållt på där ute och jobbat och strax efter tio ikväll satte vi stopp. Tyvärr ser det ju ut att bli ganska regnigt imorgon och framförallt på onsdag så vi ville hinna så mycket som möjligt idag. Nu känns det som att vi har kontroll på läget inför gjutningen så jag hoppas vi inte glömt något.

Idag var ju dessutom både Dan och Tobbe (vår rörmockare) på plats så det hann hända mycket under dagen.

Nu har jag precis duschat och ligger i sängen, benen värker och det hettar i ansiktet (det blev ju faktiskt ganska soligt idag), ska bli skönt med lite sömn faktiskt! God natt 😘



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!