Lördagsrutin

Vi har verkligen kommit in i bra rutiner här hemma, framförallt på helgerna.

Idag vaknade jag och kände verkligen hur bra jag mår, inte för att jag har mått dåligt, inte alls, men idag mår jag verkligen toppen! (Det kan ju bero på att det i veckan hänt så många positiva saker - typ att handledarkursen examinerad och att vi fått bygglovet, två saker som stressat och tyngt mig lite + att jag ju är igång med träningen ordentligt och mår så himla bra av det).

Jag och flickorna kickade igång dagen redan klockan sex och vid halv nio gick vi upp och väckte pappan. Efter lite bus och lek la vi tjejerna för deras förmiddagsvila och jag åkte iväg och tränade. 


Jag körde ett ordentligt löppass (gryma intervaller) och överkroppsstyrka.

Riktiga mördarintervaller körde jag! Uppvärmning 5 min + 2.5 min intervalluppvärmning (dvs 30 sek x 30 sek).
 Därefter i 2.5 min 20 sek 14 km/h, 10 sek ståvila, 1 min 14 km/h, 1 min 14,5 km/h, ståvila 20 sek, 40 sek 10 km/h. Upprepa x 3

Det riktigt brände i både ben och lungor när jag var färdig! Men det härliga är att jag märker hur mycket konditionen förbättrats på bara två veckor, älskar framsteg 😄

Nu ska jag hoppa i duschen och sen åka hem. Ikväll ska vi äta rådjur till middag och kolla på första semifinalmatchen i hockey (Skellefteå-Linköping), så blir det väl antagligen lite lördagsmys också 😍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!