Intervaller och hockey

Tog mig iväg till gymet idag också. Eftersom jag bara hade en timma på mig - efter middagen och innan hockeyn - så blev det favoriten, intervallöpning. 


Har börjat köra ett nytt upplägg - pyramiden kallas det. Helt enkelt en vanlig uppvärmning (just nu går det inte så fort på löpbandet) 9 km/h i 10 minuter, sedan börjar det. 10-20-30-40-50-60-50-40-30-20-10 sekunders intervaller med lika lång vila efter vaje intervall. Samma fart varje intervall (12 km/h) och vila (9 km/h). Så avslutning med 10 minuters nedvarvning.

Jag kan konstatera att konditionen inte är vad den var (inte alls konstigt) förut sprang jag i vila mellan 10-11 km/h och intervaller i 14 km/h. Jag har ett tag kvar innan jag är där igen! Men det känns i alla fall skönt att vara igång igen.

När jag kom hem lagomt till nedsläpp i första kvartsfinalen hade vi besök av Fredde. Nea blev helt såld på honom.



Hon ville bara ligga och mysa bredvid honom, hon som aldrig myser! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!