Golv

Jag vill ha parkettgolv i hela huset, men Adam tycker inte vi ska lägga in så påkostat golv i flickornas rum eftersom det antagligen kommer att fara ganska illa. Så vi har kompromissat. Det blir parkettgolv i kök och vardagsrum och i sovrummen blir det någon slags laminat/fanérgolv.
 
Till köket/vardagsrummet vill jag ha någonting sånt här:
3-stavigt Ask vitlackat
 
eller
 1-stavigt Ek kritvit pigmentering
 
Ask golvet kostar 320:-/m2 och Ek golvet kostar 850:-/m2, det blir antingen 16 000 eller 42 500 för golvet i kök och vardagsrum beroende på vilket vi väljer. Just nu lutar det oerhört starkt åt ask golvet kan jag ju meddela.
 
Eftersom det ask golvet ändå är så pass "billigt" kanske jag kan övertala Adam att vi kör samma golv i hela huset förutom där det ska vara klinker då förstås.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!