Fasadbelysning

Vi kommer att ha en hel del fasadbeslysning eftersom vi dels har en mörk tomt (eftersom vi helt saknar grannar på två av sidorna) och för att huset ligger ganska långt in på tomten.
 
På kortsidorna kommer vi ha dubbellampor (dom lyser både uppåt och nedåt) och på långsidorna spottar.
 
Lånad bild
Jag tror att vi kommer köra på rostfria och inte vita eller svarta.
 
På långsidorna kommer det att se up något sånt här. (lånad bild).
 
Garageportarna kommer att ha tre minispottar i fodret (precis som på bilden men dom har betydligt starkare lampor än vad vi kommer att ha).
 
 
Fasadbeslysningen blir en ganska stor kostnad men vi tycker att det är värt det (och ganska nödvändigt där vi bor).
Vi kommer också sätta in en slags timer i elcentralen så vi kan ställa in vilken tid fasadbeslysningen (och annan utebeslysning) ska tändas och släckas. Man kan ju ha en slags sensor som själv känner av när det blir nog mörkt, men den brukar tjorva och fungera ganska dåligt har vi hört så vi skippar den och tar timer istället.
 
Längs infarten vill jag också ha lampor på ena sidan. Jag ser något sånt här framför mig..
  Nordlux Vejers

Vi kommer att dra ut rör för el men inte koppla in (eller ens köpa) förän vi ser var vi hamnar pengamässigt med bygget. Dom är ganska dyra dessa lampor (runt 1650:-/st) och vi har ju ganska lång infart (den nya infarten blir ändå betydligt kortare än den gamla 80m jämfört med 120m). Vilket betyder att vi nog kommer att behöva i runt 6-8 stolpar, sen kanske jag vill ha några mini i gången mellan infarten och entrén, säg 3 st, så många bäckar små.. (blir runt 12-16 000)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!