Skadedjur

Alltså det här är ju så jäkla äckligt men vi har haft kvalster i sängen, fågelkvalster. 

En massa bett som har kliat så jäkla mycket


Först trodde jag att det bara var myggen men det blev bara fler och fler innan vi hittade dom i sängen, på sängbordet och runt hela sängramen.

Jag kontaktade Anticimex och fick komma och visa upp husdjuren (dom är sjukt små, 1mm beiga så dom är super svåra att se). Dom konstaterade direkt att det var kvalster och frågade om vi hade fåglar som bodde under taket. 

Varje år har vi haft fågelbon under taket och jag har alltid tyckt att att det är så mysigt när ungarna kvittrar och så där, men det tycker jag inte längre. 
När fåglarna lämnar boet blir en hel del kvalster kvar och när dom blir hungriga letar dom sig in i huset och festar på oss människor istället.

Vi fick börja med att sanera själva, tvätta alla textilier (ganska mycket med andra ord - alla våra kläder, alla sängkläder, alla gardiner, ja allt som vi hade i våra garderober eftersom vi har allt på övervåningen) och damsuga jäkligt noga, även madrasserna i sängen. Efter vår sanering blev det mycket mindre kvalster men ändå många kvar så ett par dagar kom Anticimex och sprutade hela övervåningen (så vi som hos mamma och pappa hela helgen).

Nu har vi flyttat tillbaka hem till oss och övervåningen och kvalstrens verkar ha dragit vidare (läs: dött). Skönt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!