Länge sedan nu

Det var ett tag sedan sist och här hemma hinner det hända grejer. Tjejerna har förstås hunnit bli sju månader (dom är ju för tusan snart åtta månader).
 
Allt löper på som vanligt, tjejerna är hur snälla och nöjda som helst, jag pluggar och jobbar på med förberedelserna för bygget (fatta att det är bara lite drygt två månader kvar innan vi börjar).
 
 
I veckan har jag i alla fall suttit i möte med både VVS killen och elektrikern för att få in lite offerter och VVS och el handlingar. Idag ska vi till min morbror (som ju både ritar och ska hjälpa oss att bygga) för att komplettera det sista på ritningarna som måste in till kommunen veckan som kommer!
 
Lise och Nea mår som sagt bara fint, Nea har fått två tänder och var lite grinig ett par dagar just när de sprack igenom, men nu är allt som vanligt igen. Båda två kryper som små gaseller här hemma och man får passa sig så man inte glömer något framme, lämnar skafferidörren öppen, för att inte tala om diskmaskinen ;)
 
Så har de ju börjat ställa sig upp också, mot allt! Nu är det hjälm på alla vakna stunder på dagen.
 
 
Även pappa passar ju bra att klättra på :)
 
Lise sover aldrig på rygg längre utan vänder sig redan i luften när man lägger ner henne i sängen.
 

Men nu är hon ju så pass stor att hon får sova så där..
 
På mornarna när jag stiger upp möts jag alltid av två pigga och glada bebisar som alltid står och väntar på mig i sängen.
 
Nu mer är båda sängarna i nedersta läget för att dom inte ska hoppa över kanten.
 
I köket har vi satt upp en grind för att jag ska slippa springa och jaga dom i hela huset på dagarna. Ganska skönt för mig faktistk, men nu har Nea blivit så himla mammig (hon går igenom nån slags separationsfas just nu tror jag) så jag får inte lämna rummet. Även om jag smyger mig ut när hon sitter och leker med något så hör hon att grinden klickar igen. Då kryper hon snabbt som attan fram till den, ställer sig upp, skakar i genom och skriker för full hals tills jag kommar tillbaka. Det blir inga långa toalettbesök för mig på dagarna skan jag ju säga ;)
 
Sen så har dom ju funnit leksakslådan som jag har i köket, så nu för tiden ligger alla saker spridda över allt och lådan är alltid omkull..
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!