Att räcka till

Det är inte alltid helt lätt att räcka till ibland.

Att vara ensam med två går inte alltid som jag vill. Det är svårt att planera och hinna med att göra allt jag vill, speciellt när jag tar på mig så himla mycket grejer - namngivning, plugg, olika projekt ute i bagarstugan, planering för nya huset. Dessutom vill jag ju vara med tjejerna så mycket jag kan. 
Därför ser jag ju till att göra det mesta när dom sover, vilket innebär tidiga mornar och sena kvällar. Ibland är ju även mamma en stund med tjejerna för att jag ska hinna med allt - och få en paus ibland. 
Men sen är det ju så att det inte alltid blir som man tänkt sig, tjejerna gör inte alltid som deras mamma planerar - sover "för korta" stunder eller sover inte samtidigt - då gäller det att slappna av och tänka att det inte gör något att jag inte hinner just den grejen idag, jag hinner någon annan dag istället.



Ibland önskar jag att jag hade fler armar och fler famnar (och fler timmar på dygnet).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!