Inför namngivningen

Jag har pysslat en hel del på kvällarna när tjejerna lagt sig.



Jag har gjort en vimpel som vi ska ha på namngivningen.

Så har jag även tillverkat några pompoms till dekorationen.

Förutom allt pyssel har jag även provbakat tårtor som vi nog ska ha på namngivningen. Första gången blev jag riktigt nöjd med botten men inte med fyllningarna - så nu blir det andra recept. Dessutom ville jag prova göra locket i sockerpasta (har faktiskt aldrig testat det förut) men fy tusan, riktig marsipan blir det! Gjorde även en marängtårta (som jag misslyckades med tre gånger - jag försöker göra sjuden maräng) så den går bort.

I veckan har jag provbakat ytterliggare tre tårtor som vi ska provsmaka imorgon. Det blir en med chokladmousse - hallonmousse, en jordgubbsmousse - vaniljkräm och en blåbärsmousse - vit chokladmousse, så jag hoppas dom blir bra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!