Något på gång?

Jag hade tid hos barnmorskan igår, som vanligt såg allt bra ut. Ungarnas hjärtan klappade i 144 respektive 148 slag. Vi mätte magen som inte växt något sedan föregående besök (fortfarande 42 cm) och ettans huvud ligger precis vid bäckeningången. 

Väl hemma hade jag en massa sammandragningar och mensvärk, som dock gick över under kvällen. 

Idag har jag haft en hel del sammandragningar och mensvärk på förmiddagen och nu har det även börjat värka i ryggen. Lite blod i trosan vad det också så jag ringde förlossningen (som jag blivit uppmanad att göra vare gång jag varit på ULJ senaste tiden). Något kan vara på gång men de tycker att jag kan vara hemma ett tag till och se om det händer nått mer (värre sammandragningar, mer blod) innan jag kommer in.

V 36 (35+1)

Nästan att jag blivit lite nervös faktiskt.. Tänk om det skulle vara på gång nu. Vi skulle kunna vara föräldrar imorgon ;)

Nåja vi får se hur det artar sig, nu ska jag hoppa i duschen och sen lägga mig i soffan och läsa en bok. 
Jag lovar att hålla er uppdaterade om vad som händer, även om det är falskt alarm ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!