Välkomna till världen Nea och Lise

Nu är dom äntligen här, Nea och Lise. Det blev igångsättning igår klockan elva. Jag var redan fyra centimeter öppen så de bestämde sig för att ta hinnorna på Nea, vilket körde igång värkarbetet direkt. 

Klockan 20.16 den 3/7 föddes Nea, hon vägde 2875 g och var 47 cm, tjugofem minuter senare kom syrran Lise utglidandes, hon vägde 2960 g och var 47 cm.

Dom är otroligt lika, även om vi redan upptäckt några olikheter - men ibland blir man osäker på vem som är vem :)

Någon dag när orken finns ska jag skriva en förlossningsberättelse, men just nu vill jag bara njuta av min nya, fördubblade familj (och vila kroppen lite).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!